196095
۲۵ بهمن ۱۳۹۷

برگزیدگان جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در نمایشگاه کتاب خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان سه‌شنبه ٢٣ بهمن با حضور مهدی مرادی و احمد اکبرپور نویسندگان کودک و نوجوان در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، آخرین روز فعالیت سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در بخش جنبی با حضور پرشور کودکان و نوجوانان عضو جام باشگاه‌های کتابخوانی و معرفی برگزیدگان جشنواره رقم خورد.

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است. این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.

مرجان ظریفی از داوران سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در این باره گفت: در راستای برگزاری جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی از کودکان خواسته شد پس از مطالعه کتاب برای نویسنده نامه‌ای بنگارند که در این راستا بیش از ٧٠٠ نامه به جشنواره ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه در این نامه‌ها ، حرفها، آرزوها و نقدها با نویسندگان کتاب مطرح شده بود، افزود: این نامه‌ها به حدی خواندنی بودند که انتخاب پنج اثر برگزیده را سخت و دشوار کرد.

ظریفی تصریح کرد: پس از بررسی نامه‌ها با توجه به مفاد آیین نامه داوری سعی شد تا درخشانترین آثار انتخاب شوند و براین اساس پنج اثر برگزیده و ٦ اثر شایسته تقدیر حاصل تلاش بچه‌های خوزستانی انتخاب شدند.

وی اسامی برگزیدگان بخش نویسنده را به شرح ذیل اعلام کرد: رتبه اول ریحانه دهقانی از شهرستان اندیمشک، رتبه دوم مهیا رالوند از اهواز، رتبه سوم امیر علی حیدریان از اهواز، رتبه چهارم شیما عموری از شوشتر، رتبه پنجم سارا راضی زاده از ملاثانی و  رتبه ششم محسن اسکندری از رامهرمز.

 

گفتنی است؛ در بخش فیلم سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان نیز آیناز خدادادی از باشگاه دادمهر رامهرمز، نیایش هرمزنژاد از باشگاه دادمهر رامهرمز، نگین ممبینی از باشگاه چنار رامهرمز و فاطمه لیاقت از باشگاه چنار رامهرمز به عنوان نفرات اول تا چهارم معرفی شدند.

همچنین در بخش بهترين باشگاه‌ها، مریم جرفی از دبستان شمس ١، زینب حیدری نیا از دبستان شمس ١ ، حدیث علیشاهی از باشگاه رژه کتاب، پوران راهی فر و معصومه عامری مروج باشگاه کتابخوانی در روستای گمبوعه به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از جمله تئاتر، سرود و شاهنامه‌خوانی توسط کودکان و شعرخوانی مهدی مرادی نویسنده کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های آیین پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان بود.

همچنین در این آیین احمد اکبر پور نویسنده کودک و نوجوان با تاکید بر ضرورت توجه به کودکان و تقویت قدرت تخیل آنان از خانواده‌ها درخواست کرد ذهن خلاق کودکان خود را تقویت کنند و از مقوله کتاب و کتابخوانی غافل نباشند.

 

وی در این مراسم به خوانش بخشی از داستان ازدواج با خورشید پرداخت.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار