196083
۲۵ بهمن ۱۳۹۷
با حضور ۲ نویسنده حوزه نوجوان:

نشست ادبی «چتری از پرنده» در اهواز برگزار شد

نشست ادبی «چتری از پرنده» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و حضور کمال شفیعی و طیبه شامانی شاعران حوزه نوجوان کشور در اهواز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، وحید کیانی، مدیرکلکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب با دعوت از کمال شفیعی و طیبه شامانی شاعران حوزه نوجوان کشور، نشست تخصصی بررسی ادبیات کودک و نوجوان را برگزار کرد.

کمال شفیعی، نویسنده کتاب «چتری از پرنده» در این نشست گفت: ادبیات کودک و نوجوان در دهه معاصر هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی رشد چشمگیر داشته و به مرز‌های واقعی ارائه تالیفی زیبای شناسانه در ذهن و بان مخاطبان خود نزدیک شده است.

وی افزود: این بلوغ به حدی است که نیازمند تعریف ساختاری درباره ادبیات کودک و نوجوان هستیم و امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیاز است تعاریف جامع و علمی در خصوص مبانی تئوریک خاص این گونه خاص ادبی ارائه شود.

 

نویسنده کتاب «کفشم زمانی گاو بوده» با تاکید بر این‌که امروزه ادبیات کودک و نوجوان دارای تنوعی چشمگیر و قابل توجه هم به لحاظ ساختاری و هم محتوایی است بیان داشت: این تنوع تا بدان جاست که می‌توانیم جغرافیای زیستی شاعران را در آثارشان به وضوح مشاهده کنیم.

شفیعی در همین راستا به اشعار مهدی مرادی شاعر خوزستانی و کانونی اشاره و تصریح کرد: در اشعار این شاعر خوزستانی می‌توان امواج دریا و ایستادگی نخل‌ها و بوی نم شرجی جنوب را احساس کرد.

وی همچنین به شعر‌های احمد خدادوست نیز اشاره داشت و افزود: طراوت باران‌های شمالی و عطر شالیزار‌ها را می‌توان در اشعار این شاعر شمالی پیدا کرد.

 

این شاعر حوزه نوجوان در ادامه تاکید کرد: همه این موارد از جمله توانمندی‌های است که در شعر این دوره وجود دارد و این گونه را از گونه‌های قبلی خود متمایز می‌کند.

 

گفتنی است: در این نشست که در حاشیه آخرین روز برپایی سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد؛ طیبه شامانی نویسنده کتاب «دم گربه‌ها را بکش» و اعضا ادبی مراکز شماره یک و ۲ اهواز به خوانش اشعار خود پرداختند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار