196006
۲۴ بهمن ۱۳۹۷

پایان خوش در پرونده ۲ کودک ربوده شده

پرونده ۲ کودک خردسال که در ماجراهایی جداگانه در پایتخت ربوده شده بودند با پیدا شدن آنها پایان خوشی پیدا کرد. نخستین کودک که باران، دختر چشم آبی بود توسط زنی ربوده شده و نگهداری می‌شد و دومین کودک که فاطمه‌زهرا نام دارد نیز به طرز عجیبی مفقود شده و ۲ روز بعد به شکل عجیب‌تری پیدا شد.

به گزارش کودک پرس ، باران روز 6بهمن‌ماه امسال درحالی‌که همراه مادرش به یک مانتوفروشی در میدان خراسان رفته بود ربوده شد. ماجرا از این قرار بود که زنی با فریب دادن مادر باران و با این ادعا که خیر است و می‌خواهد برای مادر باران مانتو بخرد او را به مانتو فروشی برده بود اما درست در زمانی که مادر باران مشغول پرو لباس بود زن غریبه باران را ربود.

با شکایت مادر باران تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن زن کودک ربا آغاز شد. شواهد حاکی از آن بود که او برای ربودن دختربچه نقشه‌ای حساب شده کشیده اما هنوز معلوم نبود او از این کار چه نیتی دارد. از همان روز بود که تصاویر دختر چشم آبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و پدر و مادر باران از مردم برای یافتن دختربچه‌شان درخواست کمک کردند. در شرایطی که هنوز ردی از این زن پیدا نشده بود مردی با پدر باران تماس گرفت و گفت دختربچه پیش او است و برای آزادی‌اش باید 7میلیون تومان پرداخت شود. در این شرایط بود که مأموران این مرد و 2 همدستش را دستگیر کردند اما در ادامه معلوم شد که آنها هیچ اطلاعی از باران ندارند و فقط برای اخاذی 7میلیونی تماس گرفته‌اند.

با این حال تحقیقات در این‌باره ادامه یافت تا اینکه نیمه شب چهارشنبه، مأموران پلیس آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد زنی جوان باران را در خانه‌اش واقع در سعادت آباد نگهداری می‌کند. به این ترتیب مأموران در عملیاتی ضربتی این زن را بازداشت کردند و دختر چشم آبی را نجات دادند. زن جوان در جریان بازجویی‌ها به مأموران گفت: من پسری 20ساله دارم اما چون دوست داشتم دختر داشته باشم به افراد مختلفی سپرده بودم تا برایم یک دختر پیدا کنند. در این بین زنی گفت: دختری 2.5ساله با چشمان رنگی و پوستی سفید پیدا کرده است. من هم گفتم همین دختر را می‌خواهم و او هم در ازای دریافت یک میلیون تومان دختربچه را به من داد. وی ادامه داد: وقتی دختربچه را به خانه بردم شوهرم تعجب کرد.

او نمی‌دانست ماجرا از چه قرار است و من 12روز باران را در خانه‌ام نگه داشتم و همه تلاشم این بود که او زندگی راحتی داشته باشد. به‌دنبال اعترافات این زن، صبح روز چهارشنبه پدر و مادر باران به پلیس آگاهی رفتند و دخترشان را از سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل گرفتند. پدر و مادر باران درحالی‌که اشک شوق می‌ریختند از تلاش‌های شبانه روزی مأموران آگاهی تشکر کردند. در همین حال سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره به همشهری گفت: متهم مدعی است که باران را از زن دیگری که دختربچه را ربوده بود خریده است. به همین دلیل تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

دومین کودک مفقود شده فاطمه زهرا نام دارد که در منطقه شوش ناپدید شد. پدر او در این‌باره به همشهری گفت: آن شب در خانه پدر همسرم مراسم عقدکنان بود. بچه‌ها در حیاط مشغول بازی بودند که من از خانه بیرون رفتم اما وقتی برگشتم دخترم بین بچه‌ها نبود. همان شب همه جا را برای یافتن فاطمه‌زهرا زیر پا گذاشتیم و حتی به پلیس هم خبر دادیم اما فایده‌ای نداشت. وی ادامه داد: عکس دخترم را در فضای مجازی منتشر کردیم و 2نفر با ما تماس گرفتند و گفتند او را در اطراف چهارراه کوکاکولا و خیابان ولیعصر دیده‌اند اما در نهایت نتوانستیم دخترم را پیدا کنیم تا اینکه سه‌شنبه شب دخترم را در اطراف همان محلی که گم شده بود پیدا کردیم.

براساس این گزارش تحقیقات برای روشن شدن موضوع پشت پرده مفقود شدن این دختربچه از سوی پلیس ادامه دارد.

 

 

 

 

منبع: همشهری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار