195994
۲۴ بهمن ۱۳۹۷

قصور پزشکی باعث مرگ کودک اراکی شد/ به دستور دادستان مطب پزشک پلمب شد

پرونده‌ای در رابطه با قصور پزشکی در مرگ روناک و به کما رفتن امیرعلی در شعبه یک بازپرسی اراک تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، در شهریورماه سال جاری حادثه‌ای دردناک برای دختربچه‌ای که در آستانه سه‌سالگی قرار داشت در یک مطب دندانپزشکی در اراک رخ داد.

این حادثه که منجر به مرگ روناک شد و خانواده را داغدار کرد نشان از بی‌توجهی دندان‌پزشک کودکان به خونریزی بینی این دختربچه داشت.

به گفته مادر روناک زمانی که قرار شد دخترم تحت درمان قرار گیرد، خون‌دماغ شد، از دکتر خواستم اجازه دهد خون بینی‌ روناک قطع شود، اما او گفت نیازی نیست، دستمالی را در بینی روناک گذاشت، به کمک دستیارانش روناک را به‌زور نگه‌داشته و مشغول درمان دندان شدند که بعد از گذشت ۵ دقیقه ناگهان نفس روناک بند آمد، دکتر دستمال را از بینی دخترم خارج کرد، ناگهان خون زیادی از بینی او بر زمین ریخت، از ترس نمی‌دانستم چه کنم، هیچ امکانات و وسیله‌ای برای احیا نبود، تمام‌صورت و بدن روناک کبود شده بود، بلافاصله از اورژانس درخواست کمک کردیم، اورژانس آمد و دخترم را به بیمارستان راه‌آهن منتقل کردند. و بعد از ۳۸ روز در کمال ناباوری و پس‌ازآنکه سطح هوشیاری کودک کم و کمتر می‌شد و تمام اعضای حیاتی بدنش را چون قلب و ریه و … یکی‌یکی از دست داد و تسلیم دستان سرد مرگ شد.

بعد از این اتفاق جان‌سوز خانواده این طفل خردسال از پزشک شکایت کرده و بارها و بارها از نظام پزشکی خواستند که س-م(پزشک مقصر) را معلق کنند تا حادثه‌ای این‌چنینی برای فرد دیگری رخ ندهد.

اما به دلیل فرآیند بررسی پرونده این حکم تا چند ماه بعد صادر نشد تا اتفاق مشابه دیگری رخ بدهد و خانواده‌ای را در بیم از دست دادن فرزند خود فروببرد.

در ۱۸ بهمن‌ماه امیرعلی دومین قربانی این مطب دندان‌پزشکی شد که تبلیغات گسترده و حتی ویزیت رایگان در مهدهای کودک نام او را تا حدودی برای مردم اراک مطرح کرده بود.

امیرعلی که این روزها به کما رفته تنها ۳ سال و ۹ ماه سن دارد.

پدر امیرعلی درباره جزئیات این اتفاق گفت: زمانی که دکتر بعد از تزریق آمپول مشغول درمان می‌شود، پسرم بی‌قراری می‌کند، سه نفر از دستیاران پزشک دست و پای او را می‌گیرند و هنگامی‌که مادرش می‌خواهد مانع از ادامه کار شود، به او می‌گویند شما دخالت نکن، ناگهان بعد از چند دقیقه امیرعلی دچار ایست شد و قلب و نبضش از کار می‌افتد، بعد از گذشت پنج دقیقه مجدد امیرعلی را پایین آورد، با اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان راه‌آهن منتقل کردیم، چند روز است امیرعلی با سطح هوشیاری پایین در بیمارستان بستری است و هیچ‌کسی هم پاسخگو نیست.

برای جواب این سؤال به سراغ حسن طاهر احمدی رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی رفتیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه قصور پزشکی باعث مرگ یک کودک شده و پرونده آن در دست بررسی است و دادیار حکم را صادر کرده و زمانی که دادستان انشای حکم کند، از فعالیت پزشک ممانعت به عمل می‌آید.

وی افزود: برای اینکه جلوی ادامه فعالیت این پزشک گرفته شود حتماً باید حکمی از سوی دادستانی نظام پزشکی صادر شود و اگر پزشک محکوم‌به قصور شود شخص از ادامه فعالیت پزشکی منع می‌شود.

طاهر احمدی مجدداً تأکید کرد: باوجود اتفاقاتی که رخ‌داده تا حکمی از سوی دادستان صادر نشود، نمی‌توان اقدامی برای مقابله با پزشک مقصر انجام داد.

در پی این حوادث گزارش‌های مبنی بر دستور پلمپ مطب پزشک رسیده است. در این گزارش‌ها آمده است: دادستان اراک دستور پلمپ مطب پزشک را صادر و تا اطلاع ثانوی از فعالیت پزشک ممانعت به عمل می‌آورد.

همچنین پرونده‌ای در رابطه با  قصور پزشکی در مرگ روناک و به کما رفتن امیرعلی در شعبه یک بازپرسی اراک تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرارگرفته است.

به گفته عباس قاسمی، دادستان اراک: دستگاه قضا منتظر اعلام نظر سازمان نظام پزشکی استان در رابطه با ابعاد این پرونده است.

منبع: دیار آفتاب

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "قصور پزشکی باعث مرگ کودک اراکی شد/ به دستور دادستان مطب پزشک پلمب شد"

و قاتل دختر دوست ما که اسمش مثلا دکتر بود فرار کرد

آخرین اخبار