195892
۲۳ بهمن ۱۳۹۷
در برنامه هفت اعلام شد؛

حبیب ایل بیگی: «سیمرغ و پروانه‌ها» بستری مناسب برای دیده شدن فیلم‌سازان جوان

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در برنامه «هفت» اعلام کرد: در سال ۹۷، ۱۰ فیلم سینمایی کودک و نوجوان موفق شدند بالغ بر ۲۰ میلیارد از گیشه سینمای ایران سهم داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در برنامه «هفت» درباره اجرای طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» توضیح داد: این ویژه برنامه به نمایش فیلم های کودک و نوجوان برای دانش آموزان مربوط می شود و سیمرغ و پروانه ها به نوعی از برترین فیلم های کودک و نوجوان در فرصت جشنواره فیلم فجر رونمایی کرده تا آن ها در زمان اکران برای مخاطبان معرفی شده باشند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابیافزود: همه توجه «سیمرغ و پروانه‌ها» به اکران جدی تر سینمای کودک و نوجوان است و هدف اصلی این بخش که از سال گذشته اجرایی شده، همین بوده است.

وی با اشاره به قابلیت جشنواره فیلم فجر در دیده شدن فیلم‌ها برای زمان اکران عنوان کرد: این بستر می تواند زمینه بحث و گفت و گو را فراهم و زمینه را برای اکران آثار کودک و نوجوان تسهیل کند. همچنین وقتی یک فیلمساز جوان فعال در سینمای کودک و نوجوان یا انیمیشن در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، می تواند به اکران فیلم خود امیدوارتر باشد.

 

ایل بیگی همچنین خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ علاوه بر حضور فیلم کودک و نوجوان در اکران نوروزی، ۱۰ اثر سینمای کودک و نوجوان بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از گیشه سینمای ایران سهم داشتند. یکی از فیلم‌های خوبی در این گونه که از ۲۴ بهمن ماه در سرگروه کوروش اکران می شود نیز «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی است که توصیه می کنم نوجوانان علاقه مند به ورزش و آن ها که دلشان می خواهد یک کاراکتر قهرمان را در سینما ببینند دیدن این فیلم را از دست ندهند.

 

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار