195824
۲۳ بهمن ۱۳۹۷

راهی که از کودکی عاشقانه پیمودم/ برنامه‌های قرآنی خسته کننده نباشد

یک قاری قرآن با بیان اینکه از شش سالگی مراحل آموزش و یادگیری قرآن را آغازکردم، گفت: لازم است از اساتید برتر کشوری و استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر استفاده شده و به برنامه‌های قرآنی متنوع که برای نسل جوان و نوجوان خسته کننده نباشد، اهمیت بیشتری داده شود.

به گزارش کودک پرس ، آشنایی با مفاهیم قرآنی، نه تنها انسان را از منجلاب گناه و ناپاکی بیرون می‌کشاند، بلکه راهی به روشنی تمام زندگی که هدیه خداوندی است پیش رویت می‌گشاید.
حافظان و قاریان قرآن بسیاری وجود دارند که تنها به مرور ظاهری قرآن بسنده کنکرده و قرآن را در تمام زندگی خود وارد کرده‌اند، اما در این میان ورود بانوان به این عرصه بسیار قابل تامل است چرا که بانوان راس یک خانواده هستند و اگر آنان به دنبال قرآن باشند به این معناست که تمام اعضای خانواده در این راه قدم برداشته‌اند.
وقتی یک بانو با تمام وجود، زندگی‌اش را وقف قرآن می‌کند و حتی در تمام اصول و قواعد زندگی‌اش از این کتاب آسمانی بهره می‌جوید، تمام اعضای خانواده نیز به تاسی از او در این مسیر گام برمی‌دارند.

با یک قاری که یکی از اعضای موسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند است، آشنا شدم. او از زندگی‌اش و تاثیری که مفاهیم قرآن در زندگی‌اش داشته گفت و توصیه‌هایی داشت.

فاطمه کارکن، قاری قرآن اظهار کرد: ۲۹ سال دارم و از شش سالگی مراحل آموزش و یادگیری قرآن را در کنار خانواده و با تشویق آنان آغازکردم.
وی از تاثیر آیات قرآن در زندگی‌اش گفت و ادامه داد: قرآن و مفاهیم آن تاثیر شگرفی در زندگی انسان و پیدا کردن راه درست دارند، تاثیری که در تمام زندگی متجلی می‌شود.

این قاری قرآن بیان کرد: آیات مربوط تشکر از والدین و تواضع و فروتنی نسبت به آنان و آیه ۲۸سوره رعد که می‌فرماید: «همانا با یاد خدا قلب‌ها آرامش می‌یابد»، در زندگی من بسیار تاثیرگذار بوده است.
کارکن اظهار کرد: وقتی که مفاهیم قرآنی را با تمام وجود درک کردی و سعی کردی آن‌ها را در زندگی‌ات پیاده کنی، زندگی برایت عطر دیگری می‌گیرد و پر از حضور خداوند می‌شود.

وی از کسب مقام‌های اول تا سوم مسابقات کشوری در طول این سال‌ها گفت و ادامه داد: کسب مقام در مسابقات خانواده‌های کارکنان ارتش و سپاه، کسب مقام اول کشوری هلال احمر، کسب مقام سوم تا پنجم مسابقات دانش‌آموزی، کسب مقام اول تا سوم مسابقات استانی اوقاف در سال‌های متعدد از جمله مقاماتی بوده که در مسابقات مختلف کسب کرده‌ام.

 

توصیه‌ای به جوانان
این قاری قرآن با بیان اینکه در دی ماه امسال رتبه سوم مسابقات کشوری خانواده‌های کارکنان سپاه را به دست آوردم، بیان کرد: به جوانان توصیه می‌کنم قرآن بخوانند چراکه با قرآن خواندن روح و روان انسان آرامش پیدا می‌کند و قرآن کریم دستورات لازم یک زندگی خوب را معرفی کرده است.
کارکن با اشاره به اینکه لازم است سطح مسابقات قرآن ارتقاء پیدا کند، یادآور شد: در این راستا لازم است از اساتید برتر کشوری و استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر استفاده شده و به برنامه‌های قرآنی متنوع که برای نسل جوان و نوجوان خسته کننده نباشد، اهمیت بیشتری داده شود.

 

آشنایی با مفاهیم قرآن راهی در پیش رویت می‌گذارد که شیرینی‌اش تمام زندگی‌ات را دربرمی‌گیرد پس در این راه قدم بگذار، قرآن را با تمام وجودت درک کن و در لحظه لحظه زندگی‌ات به کار گیر.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار