195745
۲۳ بهمن ۱۳۹۷
بازگشت رهبران نوجوان انقلابی؛

رفقایی که پس از ۳۷ سال به دنبال همرزمشان آمدند

صبح روز مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) پیکر شهدای تازه تفحص شده شهیدان قربانعلی نادری و جواد افقری و همچنین جانباز شهید کاووس امانی بر روی دستان مردم شهیدپرور اصفهان تشییع و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شدند.

به گزارش کودک پرس ، صبح که از خانه بیرون آمدیم، خدا کوچه‌ها را آب‌وجارو کرده بود، مردم می‌گویند باران آمده است، اما کوچه‌ها برای عزاداری مادر سادات و تشییع فرزندان حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) مهیا شده بود.

کاووس امانی بیش از 30 سال منتظر قربانعلی نادری و جواد افقری ماند و دردکشید تا با همرزمانش در چهلمین فجر انقلاب و روز شهادت ام‌ابیها بر دوش مردم ولایی شهر، به محضر سیدالشهدا(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) برسند و نهایتاً گلستان شهدا دستان خود را باز کرد و فرزندان انقلابی حضرت روح‌الله را در آغوش کشید.

37 سال چشم‌انتظاری مادر و حال خواهری که نمی‌تواند دنبال تابوت برادر شهیدش بیاید را فقط خدا می‌داند و زمانی که خواهر دیگر شهید از مداح می‌خواهد روضه حضرت زینب(سلام‌الله علیها) بخواند، گویی آتشی در جمعیت می‌افتد و سیل از چشمان مردم، غبار روزمرگی شهر را می‌برد.

در هر نفسی که در جمهوری اسلامی می‌کشیم، هزار هزار نعمت است و بر هر نعمت شکری واجب که امروز پس از 37 سال شهیدان می‌آیند و پیام مقاومت و ایثار را دوباره در گوش زمانه می‌خوانند و دریای عظیم ملت شهیدپرور شهر شهیدان، از گوشه و کنار شهر، علی‌رغم عدم اطلاع‌رسانی مناسب در سطح شهر و مشکلات دیگر، فرزندان خود را می‌بوسند و بر دوش می‌کشند و بالای سر می‌برند.

طنین مرگ بر آمریکا در تشییع شهیدان نشان از بصیرت دارد و پیام مقاومت و ایستادگی است برای دشمنانی که دستشان آغشته به خون فرزندانمان است که به‌ زودی همین خون جوشنده شهیدان، گریبانشان را می‌گیرد و کاخ ظلمشان را ویران خواهد کرد.

هوای فاطمیه همیشه بارانی است و دل‌ها را می‌باراند اما امروز حال و هوای شهیدان، صفای فاطمیه را دوچندان کرده بود چراکه روضه مادر در تشییع فرزندان مظلومش می‌چسبد و فریاد یا زهرا، زنگار دنیازدگی را از زمین و زمان می‌زداید.

اگرچه 40 سال از انقلاب و جنگ گذشته اما شور و حضور مردم انسان را به یاد روزهای اول انقلاب و تشییع 370 شهید عملیات محرم اصفهان می‌اندازد.

شاید دلیل آن پیوند انقلاب به اسلام و عشق فاطمی است که پس از 1400 سال، نام مادر سادات که آورده می‌شود، مردها بلندبلند گریه می‌کنند و زن‌ها غریبانه می‌سوزند.

 

هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار