195721
۲۱ بهمن ۱۳۹۷
زمردیان خبر داد:

راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان

معاون کانون پرورش فکری گفت: گفت: هدف ما از تشکیل انجمن‌های ادبی، تئاتر،سینماگران، عکاسی و هنرهای تجسمی آشنایی بهتر و عمیق‌تر کودکان و نوجوانان با ادبیات و هنر است.

به گزارش کودک پرس ، «محمد رضا زمردیان» از راه اندازی انجمن های تخصصی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گفت: هدف ما این است که با تشکیل این انجمن های تخصصی بچه ها را بهتر و عمیق تر با ادبیات و هنر آشنا کنیم. انجمن ادبی در کانون سابقه دیرینه دارد. تلاش کردیم از زمانی که آقای دکتر نظری در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان حضور پیدا کردند، انجمن های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پر قدرت تر دنبال کنیم. در حال حاضر نزدیک به 60 انجمن ادبی نوجوان در سراسر کشور فعال هستند که در حوزه های شعر و داستان کار می کنند.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه علاوه بر انجمن ادبی، امسال انجمن تئاتر نوجوان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را نیز راه اندازی کردیم، عنوان کرد: آقای مشهدی عباس مسئول انجمن تئاتر کانون هستند. برای نخستین بار انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را راه اندازی کردیم و سهیل مطیعا مسئول آن هستند. انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شرف تاسیس است. دبیر انجمن عکاسی مشخص شده است، ایشان یکی از عکاسان خوب و اساتید برجسته عکاسی کشور هستند.

 

وی با اشاره به اینکه شاکله انجمن سینماگران کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بوجود آمده است، بیان کرد: به زودی دبیر انجمن سینماگران کانون معرفی می شود. انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حضور یکی از قصه گویان سرشناس کشور تشکیل شده است و خبر آن به زودی اعلام خواهد شد. انجمن هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز قراراست تشکیل شود. دبیر انجمن هنرهای تجسمی کانون مشخص و تا پایان امسال اعلام می شود.

 

زمردیان در مهم ترین اهداف انجمن های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: هدف ما این است که بتوانیم استعداد ها را شناسایی کنیم. زمینه پرورش استعدادها را در بخش های تخصصی فراهم کنیم. هدف این است که بچه ها کار گروهی را یاد بگیرند و بتوانند در کنار همدیگر کار گروهی را تجربه کنند و رقابت سالمی داشته باشند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  خاطر نشان کرد: از سال آینده در کنار جشنواره ها، مهرواره های متعدد خواهیم داشت کما اینکه امسال نیز چند مهرواره داشتیم. به عنوان مثال مهرواره فعالیت های محلی در کردستان و مهراوره عروسک های غول پیکر در کرمانشاه را داشتیم. در مهرواره ها هیچ رقابتی نیست. هنرمندانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرورش یافتند ، آثارشان را در مهرواره به رقابت می گذارند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چه حمایتی از برگزیدگان جشنواره های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می شود، تصریح کرد:  کوکان و نوجوانانی که در جشنواره های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می کنند ، رها نمی شوند. در حقیقت انجمن های تخصصی کانون ادامه جشنواره ها و مهرواره های کانون است. نفرات برتر ما نباید هدفشان فقط مقام آوردن باشد بلکه باید در شاخه هنری که مقام آوردند ، کار کنند تا به درجات بالای هنری برسند. کار ما نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه بعد از مقام آوردن بچه ها  رجشنواره ها شروع می شود و باید آنها را حمایت کنیم تا استعدادهای آنها را پرورش دهیم.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار