195711
۲۱ بهمن ۱۳۹۷
در چهل و ششمین هفته از تظاهرات بازگشت؛

دو فلسطینی شهید و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز جمعه اعلام کرد که در چهل و ششمین هفته از برگزاری تظاهرات بازگشت در مرز این باریکه و سرزمین‌های اشغالی تاکنون دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش کودک پرس ، وزارت بهداشت فلسطین افزود: «حس ایاد شلبی» نوجوان 14 ساله و «حمزه محمد رشدی» 17 ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی درشرق غزه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین آمار زخمی های تظاهرات بازگشت را تا کنون 17تن اعلام کرده است.
هزاران نفر از مردم غزه جمعه نیز با برگزاری راهپیمایی در مرز غزه و سرزمین های اشغالی علیه محاصره غزه و در حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی تظاهرات کردند.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردین) جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، در 24 اردیبهشت در اقدامی تحریک آمیز، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت از آغاز تاکنون به 272 نفر رسیده و 25 هزار نفر دیگر نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار