195648
۲۱ بهمن ۱۳۹۷
رئیس بهزیستی سمیرم:

۱۰۰ کودک سمیرمی دچار تنبلی چشم هستند

رئیس بهزیستی شهرستان سمیرم گفت: برای ۳ هزار نفر از کودکان۳ تا ۶ سال سمیرمی غربالگری تنبلی چشم انجام شده است که ۱۰۰ نفر از آنان تشخیص و پیشگیری شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، زهراسادات داودی افزود‌: طرح پیشگیری از تنبلی چشم حدود 20 سال است که در کشور برای کودکان 3 تا 5 سال اجرا می‌شود و یک مرحله غربالگری هم در زمان ورود به مدرسه داریم که باعث شده تا حد زیادی از مشکلات چشمی به موقع شناسایی شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان سمیرم اظهار داشت‌: بهزیستی برای اطلاع‌رسانی‌ به موقع به خانواده‌ها اقدام اطلاع رسانی در سطح شهر و آگاه‌سازی خانواده‌ها نموده است.

وی اضافه کرد: برای 3 هزار نفر از کودکان 3 تا 6 سال سمیرمی غربالگری تنبلی چشم انجام شده است که 100 نفر از آنان تشخیص و پیشگیری شده‌اند، لازم است ما غربالگری چشم را یک بار در ابتدای تولد، یکبار در 3 تا 5 سالگی و یکبار هم هنگام ورود به مدرسه انجام دهیم تا با تشخیص زود هنگام مشکلات چشمی از عوارض آتی آن بکاهیم.

وی با تأکید بر اهمیت دادن خانواده‌ها به غربالگری چشم در کودکانشان در سنین 3 تا 6 سالگی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع تنبلی چشم و درمان آسان‌تر در این سنین خانواده‌ها باید نسبت به غربالگری چشم فرزندانشان اهمیت دهند.

 

داودی خاطرنشان کرد‌: تعداد یک هزار نفر از کودکان هنوز مراجعه نکرده‌اند که تا پایان بهمن ماه فرصت دارند به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار