195642
۲۱ بهمن ۱۳۹۷
سعیدی خبر داد:

برگزاری نشست رئیس مجلس با فراکسیون زنان برای گفت‌و‌گو در مورد طرح کودک همسری

عضو فراکسیون زنان مجلس از موافقت دکتر لاریجانی برای نشست مشترک با این فراکسیون برای گفت‌وگو در مورد طرح کودک همسری خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه سعیدی  با یادآوری حضور دیروز فراکسیون زنان به همراه دکتر لاریجانی بر مزار شهدای گمنام مجلس به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در حاشیه این مراسم در مورد طرح کودک همسری که در کمیسیون قضایی رد شده با دکتر لاریجانی بحث و گفت و گو کردم و نظر وی را جویا شدم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نهایت رئیس مجلس قول نشست مشترکی با فراکسیون زنان برای گفت و گو در مورد طرح کودک همسری را داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: پس از تعطیلات نشستی را با دکتر لاریجانی برگزار و طرح مذکور را مطرح می کنیم تا بلکه بتوان با حمایت دکتر لاریجانی بررسی مجدد آن را در دستور کار قرار داد.

به تلاش خود برای تصویب طرح کودک همسری ادامه خواهیم داد

وی با بیان اینکه جای سوال دارد که چرا کمیسیون قضایی طرح کودک همسری را رد کرده است، گفت: فرصت مناسبی بود که این طرح با رای خوبی در مجلس دهم تصویب و تعیین تکلیف شود و بی شک تصویب آن افتخاری بزرگ برای مجلس محسوب می شد البته ما به تلاش خود برای تصویب این طرح برای جلوگیری از ازدواج کودکان ادامه خواهیم داد.

طرح هیچ مغایرتی با ازدواج جوانان ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در طرح کودک همسری به دنبال ترویج افزایش سن ازدواج نیستیم، گفت: این طرح هیچ مغایرتی با ازدواج جوانان ندارد بلکه هدف ما پیشگیری از معضل کودک همسری و ازدواج کودکان است؛ کودکانی که از عهده نگهداری خود برنمی آیند اما تشکیل زندگی می دهند.

سعیدی یادآور شد: فراکسیون زنان هر ساله تلاش زیادی برای به سرانجام رسیدن مصوبات مربوط به تسهیل ازدواج جوانان مانند افزایش تسهیلات  و وام را دارد؛ انتظار می رود با نشست با دکتر لاریجانی در این مورد این طرح نیز به نتیجه خوبی برسیم.

منبع: خانه ملت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار