195632
۲۱ بهمن ۱۳۹۷

بهره‌برداری مرکز کودکان خیابانی در بندرعباس/شناسایی ۱۰۲ کودک خیابانی در بندرعباس

رییس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برنامه‌ریزی این سازمان برای کاهش ساعت کار کودکان خیابانی خبر داد..

به گزارش کودک پرس ، «رضا جعفری» در آیین افتتاح نخستین مرکزکودکان خیابانی در بندرعباس اظهار داشت: اکنون ۳۱ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان خیابانی و ۵۱ مرکز روزانه حمایتی آموزشی در کشور فعالیت دارند.

وی بیان داشت: ۹۵ درصد کودکان خیابانی دارای خانواده هستند که حضور آن‌ها در خیابان آسیب‌های اجتماعی کودک آزاری را به همراه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از این کودکان مورد خشونت‌های کلامی یا تحقیر قرار می‌گیرند که نیازمند توانمند سازی خانواده‌ها است.

این مقام مسئول بیان کرد: مراکز شبانه روزی حمایت از کودکان خیابانی خدماتی شامل، آموزشی، پزشکی، تحصیلی، حقوقی و مالی را ارائه می‌کنند.

 

مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز  با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۲ مورد کودکان خیابانی در بندرعباس شناسایی شدند که این مرکز با همکاری دستگاه‌های مربوطه در استان راه اندازی شد.

«غلامحسین رنجبر» افزود: هدف از راه اندازی مرکز نگهداری کودکان خیابانی در بندرعباس، ساماندهی کودکانی است که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی مدت زمان نگهداری کودکان خیابانی در این مرکز را به مدت ۲۰ روز عنوان کرد و افزود: در این مدت آموزش‌های لازم به کودکان داده می‌شود تا شرایط بازگشت به خانواده هایشان را داشته باشند.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: در صورتی که کودکان خیابانی پس از نگهداری در مراکز شبانه روزی به کانون خانواده با نگردند، آن‌ها در مراکز اقامتی دائم شبه خانواده نگهداری خواهند شد.

رنجبر سنین کودکان خیابانی را از ۷ تا زیر ۱۸ سال دانست و افزود: این کودکان که بومی و غیر بومی از استان‌های همجوار نیز هستند، عمدتا کم سواد یا بی سواد می‌باشند که به آن‌ها آموزش‌های تحصیلی داده می‌شود.

 

در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، مرکز کودکان خیابانی در بندرعباس با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری موج

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار