195609
۲۱ بهمن ۱۳۹۷
ناجی؛

تنها ۱۰ درصد از کودکان اصفهانی به مهدکودک می‌ورند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۴۸۰ هزار کودک زیر شش سال وجود دارد، گفت: این در حالی است که تنها ۳۶ هزار نفر از این کودکان به مهد کودک می‌روند که این آمار کمتر از ۱۰ درصد از کودکانی است که باید به مهدکودک بروند.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی ناجی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ مهد کودک در استان اصفهان اظهار کرد: از این تعداد ۳۵۰ مهد در شهرستان اصفهان و ۱۵۰ مهد نیز در روستاها فعالیت دارد.

وی به اجرای طرح “یک وعده غذای گرم” در روستا مهدها اشاره کرد و گفت: این طرح در مناطق حاشیه نشین نیز اجرایی می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۴۸۰ هزار کودک زیر شش سال وجود دارد، ادامه داد: این در حالی است که تنها ۳۶ هزار نفر از این کودکان به مهد کودک می‌روند که این آمار کمتر  از ۱۰ درصد از کودکانی است که باید به مهدکودک بروند.

وی با بیان اینکه امکانات، زیرساخت‌ها و نیروی انسانی لازم برای استفاده کودکان زیر شش سال از مهدهای کودک وجود دارد، اضافه کرد: محدودیتی برای تاسیس مهدهای کودک در استان اصفهان نداریم و افراد با هر رشته‌ای در مقطع کارشناسی می‌توانند نسبت به دریافت مجوز مهد کودک اقدام کنند اما مسئول فنی مرکز باید خانم و مدرک مرتبط با علوم تربیتی و روانشناسی داشته باشد.

ناجی در خصوص بازرسی از مهدهای کودک اظهار کرد: عمده‌ترین بازرسی‌ها به صورت ماهیانه در شهرستان‌ها توسط کارشناسان بازرسی انجام می‌شود و بازدیدهای استانی نیز هر سه ماه یک بار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهریه مهدهای کودک در ابتدای مهر امسال ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: تا پایان دوره تحصیلی در این زمینه افزایشی را نخواهیم داشت.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار