195602
۲۱ بهمن ۱۳۹۷
صادق صادق دقیقی:

نسبت به ساخت فیلم کودک دلسرد شده‌ام/ امید به حامیان جدید

صادق صادق‌دقیقی کارگردان سینمای کودک عنوان کرد که نسبت به فیلمسازی دلسرد شده و امید دارد آغاز به کار «مرکز توسعه سینمای کودک» بتواند شرایط کار در این حوزه را بهبود ببخشد.

به گزارش کودک پرس ، صادق صادق دقیقی نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان با اشاره به معضلات این گونه سینمایی بیان کرد: در ۲ سال و نیم گذشته فیلم سینمایی «چهل کچل» را ساختم که در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و جشنواره بین المللی فیلم  رشد عنوان بهترین فیلم را کسب کرد و تاکنون در ۱۰ جشنواره بین المللی حضور داشته است و حتی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان زلین هم جایزه گرفت اما هنوز در ایران موفق به اکران نشده زیرا یک نفر ادعا کرده است که «چهل کچل» که یک باور محلی است متعلق به اوست و مانع از اکران فیلم ما شده است.

وی افزود: متاسفانه در این مدت هنوز اقدامی برای اکران این فیلم صورت نگرفته است و امیدوارم نهادهایی همچون بنیاد سینمایی فارابی در این مسیر کمک کنند و دوستان ما در شورای عالی خانه سینما نیز لازم است تشخیص بهتری داشته باشند. «چهل کچل» باوری عامیانه و نه متعلق به فردی خاص است. مثل این که کسی بخواهد ادعا کند تخت جمشید متعلق به اوست!

صادق دقیقی عنوان کرد: این اتفاقات ممکن است فیلمساز را آزرده خاطر کند. چنانچه من در حال حاضر نسبت به فیلمسازی دلسرد شده ام و حتی جلوی شرکت فیلمم با نام «حسن کچل» در جشنواره‌های بین المللی نیز گرفته شده است.

 

وی درباره اجرای ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» که همزمان با جشنواره فیلم فجر به اکران آثار کودک و نوجوان برای دانش آموزان می پردازد، نیز بیان کرد: این اتفاق و برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دلیل این که تنها بسترهای توجه به سینمای کودک و نوجوان هستند، مطلوب اند به شرط آنکه تنها به چند روز برگزاری اکتفا نشود.

این کارگردان در پایان گفت: به نظرم باید کارگروهی متشکل از فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان مدیران سینمایی تشکیل شده و به آسیب شناسی این سینما بپردازد. یکی از راهکارهای احیای این سینما اختصاص بودجه به آن است. می توان برای مثال به جای تولید ۱۰ فیلم پنج فیلم در سال تولید کرد اما مابقی هزینه‌ها صرف بهبود کیفیت این گونه سینمایی شود. مثلا سه سالن سینما را بنیاد سینمایی فارابی یا وزارت ارشاد برای یک سال اجاره کرده و بدون توجه به میزان استقبال به نمایش فیلم‌ها برای دانش آموزان اختصاص داده شود. حتی می توان به نمایش فیلم‌های خارجی در این حوزه نیز اقدام کرد. ضمن این که حجم تولیدات سینمای کودک و نوجوان به قدری هست که پرده این سالن‌ها هیچ وقت از نمایش فیلم خالی نماند.

 

وی در پایان با بیان این که سینمای کودک و نوجوان سینمای نجیبی است ابراز امیدواری کرد فعالیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان بتواند به پیشرفت هرچه بیشتر آن منجر شود.

 

ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار