195578
۲۱ بهمن ۱۳۹۷

۳۵۱ اورژانس اجتماعی و ۲۲ خانه امن در کشور وجود دارد

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۳۵۱ اورژانس اجتماعی و ۲۲ خانه امن در کشور وجود دارد، گفت: اورژانس اجتماعی نیازمند ۳۶۰ خودروی مناسب برای خدمات دهی است.

به گزارش کودک پرس ، رضا جعفری در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی اردستان در اداره بهزیستی این شهرستان با بیان اینکه ایجاد مراکز اورژانس بهزیستی یکی از سیاست‌های اصولی و از راهبردهای بنیادین سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: بر اساس ماده 80 برنامه ششم توسعه، این تکلیف بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است که در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر نسبت راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی اقدام کند.

وی با بیان اینکه در این راستا سال گذشته شاهد راه‌اندازی 351 مرکز اورژانس اجتماعی حتی در شهرهای زیر 50هزار نفر با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی و شاخص جمعیتی بودیم، تصریح کرد: راه‌اندازی این تعدادمرکز نسبت به سال 95 که 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال بوده است رشد 77درصدی داشت.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به جذب 1700 کارشناس در رشته‌های مددکاری اجتماعی و روان شناسی در اورژانس‌های اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: در سال جاری 10 مرکز اورژانس اجتماعی در کل کشور راه‌اندازی شده و با توجه به توسعه‌ای که در سال گذشته داشتیم هدف ما محقق شده است. بیشتر در سال جاری بحث توسعه کیفی و آماده سازی کارشناسان و برگزاری دوره‌های اموزشی را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بحث شبانه روزی کردن خط 123 را داریم می‌توان گفت اورژانس اجتماعی گسترده‌ترین شبکه حمایت و سلامت اجتماعی در کشور است و پوشش بالای 90درصد را در کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: خانه امن حلقه پیوسته به اورژانس اجتماعی است که هم زنان خشونت دیده و در معرض خشونت و فرزاندان آن‌ها را در این مراکز ساماندهی می‌کنیم و انواع خدمات حقوقی، حمایتی، آموزشی و بهداشتی و درمانی را انجام می‌دهیم. 22 مرکز  خانه امن شامل  7 مرکز دولتی و 15 مرکز غیردولتی با جمعیت تحت پوشش  1600 نفر در کل کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم خودروی مناسب سازی شده را تدارک و تامین کنیم،  گفت: از سازمان برنامه و بودجه انتظار و درخواست داریم که به سازمان بهزیستی در این حوزه کمک کنند.

وی افزود: اورژانس اجتماعی نیازمند 360 خودروی مناسب برای خدمات دهی است و چون این خوردوها تامین نشده از سواری‌های پژو و سمند استفاده می‌شود که ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و از آن هدفی که پیش بینی کردیم ما را دور کند.

در این مراسم مرکز اورژانس اجتماعی اردستان به عنوان هفدمین مرکز اورژانس اجتماعی در استان اصفهان افتتاح شد.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار