195565
۱۸ بهمن ۱۳۹۷

فلسفه تربیت؛ حق انتخاب را از فرزندتان دریغ نکنید

یک متخصص اطفال با بیان اینکه انسان چهار سرمایه مالی، اجتماعی، انسانی و روانی دارد، گفت: مشکل والدین در آموزش کودکان ندانستن فلسفه تربیت است.

به گزارش کودک پرس ، علی محتشمی متخصص اطفال با اشاره به اینکه والدین برای کودکان خود حق انتخاب نمی‌گذارند، اظهار کرد: وقتی والدین با کودک خود قطع ارتباط می‌کنند، کودک نیاز‌های خود را در فضای مجازی پیگیری می‌کند؛ نحوه حضور کودکان در فضای مجازی و نوع برخورد والدین با این موضوع، در کنار تحولات متعدد چند سال گذشته که کودکان را در دنیایی متفاوت نسبت به والدین قرار داده است،‌ باعث شده که در اغلب موارد والدین و کودکان نتوانند یکدیگر را درک کنند.

 آموزش؛ شاخص دنیای مدرن

این متخصص (Expert)اطفال با اشاره به اینکه ندانستن فلسفه تربیت مشکل والدین در آموزش کودکان است، گفت: وقتی والدین فلسفه تربیت را ندانند،  قطع ارتباط کودک با والدین  رخ می‌دهد و کودک برای رفع نیاز‌های خود از فضای مجازی استفاده می‌کند.

محتشمی اظهار کرد: اگر روابط انسانی به صورتی مناسب شکل نگیرد، انسان به سمت ارتباط با اشیا می‌رود و پس از آن در سطحی پایین‌تر به سمت فضای مجازی و در نهایت به گرایش  به مواد مخدر و افسردگی منجر خواهد شد.

محتشمی با تاکید بر اینکه والدین باید کاری کنند تا فرزندانشان در فضای مجازی  آسیب نبینند، تصریح کرد: والدین باید با ارتباط بهتر با کودکان خود، مهارت‌های لازم را در این حوزه به آنان دهند و با مدیریت فضا، به جای قطع، کاری کنند که فرزندانشان در این فضا  آسیب نبینند، میزان استقلال کودکان در فضای مجازی(Cyberspace) بستگی به رفتار والدین دارد.

وی  گفت: انسان چهار سرمایه مالی، اجتماعی، انسانی و روانی دارد، والدین به این سرمایه‌ها واقف نیستند و برای کودکان خود حق انتخاب نمی‌گذارند در صورتی که باید به عنوان یک والد و نه مالک، حق انتخاب را به آنان بدهند.

این متخصص اطفال یادآوری کرد: انسان نیاز به ارتباط دارد و با قطع ارتباط والدین، کودکان نیاز‌های خود را در فضای مجازی پیگیری خواهد کرد، می‌توانیم در این حوزه بازی‌ها و محتوا را طوری طراحی کنیم که برای استفاده آن نیاز به مهارت و مراجعه به والدین باشد.

 

 

 

 

منبع: شفا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار