195554
۱۸ بهمن ۱۳۹۷
کارگردان فیلم سینمایی «خاله قورباغه» عنوان کرد؛

کمبود هیجان در آثار تولیدی کودک و نوجوان محصول نگاه محتاطانه متولیان سینمای کودک و نوجوان است

افشین هاشمی کارگردان فیلم سینمایی «خاله قورباغه» با انتقاد از نگاه محتاطانه متولیان سینمای کودک و نوجوان به کمبود هیجان در آثار تولیدی نیز اشاره کرد.

به گزارش کودک پرس ، افشین هاشمی نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما که فیلم «خاله قورباغه» را در ژانر کودک و نوجوان ساخته است، با حضور در ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها»،گفت: فیلم‌های کودک و نوجوان در گذشته، نسل ما را عاشق سینما کرد. اما امروزه محصولات این سینما از نظر میزان هیجان با هیجانات کودکان و نوجوانان امروزی همخوان نیست و ناشی از نگاه محتاطانه متولیان آن است.

وی ادامه داد: متولیان سینمای کودک عمدتاً خود را در نقش پدر و مادر می‌بینند و قصه‌ها را ارزیابی می‌کنند و کمتر خود را جای کودکان و نوجوانان می‌گذارند. در حالی که بچه‌های امروز با بچه‌های دهه 60 و 70 اصلاً قابل مقایسه نیستند و تا زمانی که این اصل را نپذیریم محصولاتمان چندان جذاب نخواهد بود.

 

هاشمی درباره ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» نیز توضیح داد: باید تغییری در مدارس از نظر محیطی(معماری و جغرافیایی) تغییراتی ایجاد کرد متاسفانه در برخی موارد می‌بینیم که مدارس برای بچه‌ها جذاب نیستند. مدرسه در ایران جای سرسبز و زیبایی نیست.

 

یادآور می‌شود، ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار