195512
۱۸ بهمن ۱۳۹۷
تجربه متفاوت فیلمبرداری در سینمای کودک و نوجوان؛

کوهیار کلاری: فیلمبردار گاهی باید خودش را جای بچه‌ها بگذارد

کوهیار کلاری مدیر فیلمبرداری «پاستاریونی» با اشاره به تجربه متفاوت فیلمبرداری در سینمای کودک و نوجوان، گفت: در سینمای کودک و نوجوان فیلمبردار باید خودش را جای بچه‌ها بگذارد و از زاویه دید آن‌ها ببیند.

به گزارش کودک پرس ، «کوهیار کلاری»، مدیر فیلمبرداری «پاستاریونی» درباره مختصات فیلمبرداری در سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: تفاوت فیلمبرداری در سینمای کودک و بزرگسال بسیار است. زیرا فیلمبردار گاهی باید خودش را جای بچه ها بگذارد و نگاه اش را به آن ها نزدیک کند.

وی افزود: «پاستاریونی» دومین کار کودک من بعد از فیلم «شکلاتی» است. اگر در بخش هایی از فیلم، از خط اصلی تصویر خارج می شدم و می خواستم به سینمای هنری نزدیک شوم، سهیل موفق حواسش بود و به من تذکر می داد. به نظرم پاستاریونی اثری دوست داشتنی شده است.

وی با اشاره به صبغه سینمای کودک و نوجوان در فروش گیشه در سال های دهه 60 و 70 عنوان کرد:  بسیاری از کسانی که با سینما بزرگ شده اند، از جشنواره فیلم کودک و نوجوان خاطره زیادی دارند. در دوران کودکی ما فیلم های پرفروش و خوب عمدتا به سینمای کودک و نوجوان تعلق داشتند و آن خاطره در ذهنمان ثبت شده است. به نظرم طرح «سیمرغ و پروانه ها» باعث می شود این نوع به این ژانر همچنان باقی بماند.

 

کلاری با اشاره به یک تصور مرسوم در سینما عنوان کرد: بسیاری از همکاران ما دوست ندارند فیلمبرداری کارهای کودک یا کمدی را انجام دهند. البته این یک اشتباه است، زیرا تصور می شود خروجی این آثار هنری نیستند. البته باید این را هم در نظر داشته باشیم که کیفیت فیلم های کمدی و کودک نیز در سال های اخیر پایین آمده است.

 

ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار