195506
۱۸ بهمن ۱۳۹۷

شب پایانی اجرای نمایش فاطمی «سال نسیان» در فرهنگسرای نیاوران

«سال نسیان» عنوان نمایشی به کارگردانی قاسم عوض‌بیگی و با بازی بازیگران نوجوان پیرامون شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) است که امشب چهارشنبه ۱۷ بهمن اجرای پایانی خود را در فرهنگسرای نیاوران تجربه خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس ، رضا اعتمادی، تهیه‌کننده نمایش «سال نسیان» با اعلام این خبر گفت: این نمایش به کارگردانی قاسم عوض‌بیگی تاکنون سه شب در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است و امشب آخرین نوبت اجرای خود را در این سالن تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: بازیگران نمایش «سال نسیان» دانش‌آموزان نوجوان مدرسه پسرانه تبیان هستند که ماجرایی را در مورد شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) به شیوه نمایشی روایت می‌کنند. مدت زمان این نمایش ۷۰ دقیقه است که امشب ساعت ۲۰ آخرین اجرای این نمایش را در فرهنگسرای نیاوران شاهد خواهیم بود.

این تهیه‌کننده و فعال فرهنگی در مورد روایت این نمایش تصریح کرد: داستان این نمایش در مورد مردی است که در زمان جسارت به دخت نبی اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) در مدینه و به شهادت رسیدن ایشان حضور نداشته و به محض مراجعه با روایت دو فرد در مورد ماوقع مواجه می‌شود که یکی روایتی مثبت و دیگر نقلی منفی نسبت به آنچه که اتفاق افتاده است و ماجرای تدفین آن حضرت از سوی حضرت علی(علیه‌السلام) را ارائه می‌کنند.

 

اعتمادی افزود: سرآخر فرد مورد نظر برداشتی که از نقل این دو فرد دارد، نزدیک به بیانی است که فردی با روایتی مثبت از این ماجرا داشته است.

 

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که چرا اجرای این نمایش تا شب شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) در فرهنگسرای نیاوران ادامه پیدا نمی‌کند، گفت: با توجه به استقبال و علاقه‌مندی مخاطبان، این توقع می‌رفت که چنین اتفاقی را شاهد باشیم، اما با توجه به  ترافیک برنامه‌های فرهنگسرا و برگزاری برنامه‌های مختلف به ویژه در هفته پیش رو، این امکان میسر نشد و «سال نسیان» با ۴ نوبت اجرا، امشب به کار خود پایان خواهد داد.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار