195433
۱۷ بهمن ۱۳۹۷
چهل سالگی انقلاب؛

توسعه معنادار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان

در چهل سال گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از توسعه معنا دار و قابل توجهی در بخش‌های مختلف از جمله تعداد کتابخانه‌ها، نیروهای انسانی، تنوع در ارایه خدمات فرهنگی و هنری و کتاب‌های تخصصی کودک و نوجوان برخودار شده است.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: هم اکنون شمار اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری این استان به بیش از 28 هزار نفر می رسد که این تعداد قبل از انقلاب فقط در یک کتابخانه در شهر زنجان به چند صد نفر نمی رسید.

محمد نقی صالحی اظهار داشت: تعداد کتاب های کودک و نوجوان کانون پرورش فکری این استان قبل انقلاب فقط در یک کتابخانه به تعداد پنج تا 10 هزار نسخه وجود داشت این در حالی است که امروز کانون با 29 مرکز فرهنگی و هنری با 250 هزار جلد کتاب تخصصی کودک و نوجوان در اقصی نقاط استان به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی هنری ارایه می کند.
وی خاطرنشان کرد: فقط در طی چهار سال گذشته 100 هزار جلد به مجموع کتابهای تخصصی کودک و نوجوان کانون های پرورش فکری در استان افزوده شده است.

صالحی گفت: همچنین طی سال های گذشته و با تخصیص منابع لازم 14 کتابخانه برای کودکان و نوجوانان استان زنجان راه اندازی شده که از این تعداد 9 کتابخانه سیار و ثابت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج کتابخانه درون مدرسه ای در مدارس ابتدایی استان در مناطق کم برخوردار و محروم با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.
این مسئول ادامه داد: کانون برای پرورش خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان و افزایش توان فکری و ذوق هنری و ادبی این گروهها در پنج محور اصلی فرهنگی، ادبی، دینی، هنری و علمی با برنامه های متنوع و متعدد فعالیت می کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون و با ایجاد محیط امن ، با نشاط ، علمی و هنری برای کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری استقبال و اقبال خوبی از برنامه های فرهنگی و هنری کانون می شود.

** خدمات فرهنگی و هنری11 کتابخانه سیار کانون به 200روستا در شهرستان ها.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 11 کتابخانه سیار کانون پرورش فکری استان به 200روستا در شهرستان های استان خدمات فرهنگی و هنری می دهند
این مسئول ادامه داد: در چشم انداز توسعه کمی و کیفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توسعه متوازن با هدف آموزش مهارت های زندگی و شناسایی و رشد و توسعه استعدادهای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده که افق های خوبی در آینده پیش رو است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار