195310
۱۶ بهمن ۱۳۹۷

مشخصات ژیمناستی که صالحی‌امیری به دنبال اوست

رئیس فدراسیون ژیمناستیک نام و مشخصات نوجوان مستعد چابهاری که حرکتش در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته را اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، زهرا اینچه‌درگاهی درخصوص انتشار فیلمی از یک نوجوان مستعد در این رشته که در مدرسه‌ای حرکات ژیمناستیک را روی زمین اجرا می‌کند، اظهار داشت: این نوجوان ساسان پرکان نام دارد که کلاس سوم راهنمایی است و در مدرسه شهید صدوقی چابهار درس می‌خواند. او نوجوانی است که تحت آموزش ژیمناستیک قرار دارد و از ورزشکاران این رشته محسوب می‌شود، به همین دلیل هم خیلی خوب می‌تواند حرکات را اجرا کند. در این فیلم پرکان پس از گلزنی در مسابقه فوتبال، جشن شادی گلش را اینگونه به نمایش می‌گذارد. پرکان در طرح ملی استعدادیابی هم حضور داشت و در مسابقاتی که در سنندج برگزار شد، عضو تیم استان سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: از این نوجوان‌های مستعد در کشور زیاد وجود دارد و مورد توجه هم هستند. ما دو طرح برای پرورش استعدادها داریم؛ طرح اول «پایگاه مدرسه»های قهرمانی است که در آن استعدادهای هر استان شناسایی می‌شوند و تحت حمایت قرار می‌گیرند. برای این نفرات شناسایی شده مربی خوب و برجسته حتی در سطح ملی در نظر گرفته می‌شود. ما با این مربیان قرارداد می‌بندیم و آنها 3، 4 بار در ماه به استان‌ها می‌روند. همچنین چندین مربی استانی هم از این مربیان ملی نکاتی را فرا می‌گیرند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: موضوع بعدی برگزاری کمپ‌های تمرینی است که در آن، استعدادها دور هم جمع می‌شوند و پس از چند روز آموزش به شهرهای خود بازمی‌گردند.

 

اینچه‌درگاهی با اشاره به اینکه هم اکنون سه تیم ژیمناستیک هنری بزرگسالان، جوانان و نخبه‌ها در اردو هستند، عنوان کرد: ژیمناستیک باید جدی گرفته شود. ژیمناستیک، هم یک رشته پایه است و هم سایر رشته‌ها را تغذیه می‌کند. خوشبختانه حمایت خوبی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت می‌گیرد، اما نیاز به حمایت بیشتر است. این نگاه در این دو سازمان اصلی ورزش دیده می‌شود، به هر حال خوشحال می‌شویم که کمک مضاعفی به ژیمناستیک شود.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار