195109
۱۴ بهمن ۱۳۹۷
با حضور وزیر ارشاد؛

تقدیر از برترین‌های شعر در اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از برگزیدگان بخش‌های درباره شعر، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

به گزارش کودک پرس ، در این مراسم از دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی به پاس یک عمر دستاورد در شعر فجر در بخش ویژه۴۰ سالگی انقلاب شعر فجر تجلیل شد.
کتاب‌های «بوطیقا و سیاست در شاهنامه» به قلم «محمود امیدسالار» از انتشارات دکتر محمود افشار با همکاری نشر سخن و «تأثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی» نوشته «حسن جوادی» از انتشارات سمت به صورت مشترک از برگزیدگان بخش درباره شعر بودند.
در بخش شعر کودک و نوجوان اثر برگزیده‌ای وجود نداشت و کتاب‌های «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» سروده «حسین تولایی» از انتشارات علمی و فرهنگی و کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده «مریم اسلامی» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان آثار شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شدند.

در ادامه این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گودرزی مسوول مرکز نخبگان نیرو‌های مسلح از اقدام مشترک «سرباز فرهنگ» رونمایی کردند.

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سربازان علوم انسانی از این پس طرح سربازی را پژوهشی می‌گذرانند و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز نخبگان نیرو‌های مسلح، شاعرانی که باید خدمت سربازی را انجام دهند «سرباز فرهنگ» می‌شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار