195061
۱۳ بهمن ۱۳۹۷
در کارگروه مشترک تحقق پیام رهبری در آموزش‌ و پرورش تصویب شد؛

مشارکت ۵ هزار مدیر مدرسه غیردولتی در طرح مبین

چهارمین جلسه کارگروه مشترک تحقق پیام مقام معظم رهبری در وزارت آموزش‌ و پرورش با حضور همه اعضا در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، چهارمین جلسه کارگروه مشترک تحقق پیام مقام معظم رهبری در وزارت آموزش‌ و پرورش با حضور همه اعضا در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

 در این نشست اعضای کارگروه پیشنهادهای خود را برای ارتقای جایگاه نماز در مدارس غیردولتی با رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی مطرح کردند و از مصوبات این جلسه تمرکز بر آموزش مدیران مدارس غیردولتی در کل کشور بود که در فاز اول مقرر شد ۵ هزار مدرسه در طرح مبین شرکت کنند و کارگاه‌های «مدیریت یاوران نماز» و «شیوه‌های دعوت به نماز» به‌ صورت آموزش ضمن خدمت برای مدیران برگزار شود.

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این نشست بر حضور روحانی فعال در امر نماز برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی دانش‌آموزان تأکید کرد و مقرر شد مدارس غیردولتی با استفاده از حضور طلاب در مدارس، به نحو مطلوب از ساحت تبلیغی و ترویجی روحانیون اعزامی در تقویت باورهای دینی استفاده کنند.

همچنین در این جلسه محمود مظفر قائم‌مقام ستاد اقامه نماز از فعالیت‌های انجام‌شده در مدارس غیردولتی در اجرای دقیق و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه داخلی وزارت آموزش‌ و پرورش تشکر کرد و از مسؤولان ارشد سازمان مدارس غیردولتی درخواست کرد خط ویژه‌ای برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در این مجموعه ایجاد شود.

وی به برگزاری طرح مبین، مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری نماز در وقت شرعی به جماعت، توجه به آموزش مربیان و اولیای دانش‌آموزان تأکید کرد و در پایان نشست مقرر شد از برخی مدارس غیردولتی به‌صورت سرزده و میدانی برای بررسی وضعیت نمازخانه‌ها و حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت بازدید شود.

 

طرح مبین با مشارکت ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش‌ و پرورش در مدارس اجرا می‌شود؛ هدف از اجرای این طرح، این است که مدیران مدارس درباره وضعیت اقامه نماز مهارت‌های لازم را فراگیرند و در واقع هدف اصلی ارتقای مهارت‌های مدیران مدارس در زمینه شیوه مدیریت اقامه نماز در مدارس است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار