195035
۱۴ بهمن ۱۳۹۷
نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان خبر داد؛

جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» میزبان کودکان کار و مناطق محروم

نادره ترکمانی نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان از میزبانی جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» برای مخاطبان مناطق محروم و کودکان کار و کم بضاعت خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، نادره ترکمانی نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان با اشاره به کارآمدی ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» که همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش ۵ فیلم کودک و نوجوان در تهران و سایر استان‌ها اختصاص دارد، عنوان کرد: اجرای این برنامه در ۵ روز همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر باعث می‌شود کودکان و نوجوانان و دانش آموزان نیز خاطره تماشای فیلم در ایام جشنواره برایشان ثبت شود و این اقدام به اکران فیلم‌های کودک و نوجوان نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به حضور اقشار محروم و کودکان کار در سانس‌های نمایش فیلم‌ها بیان کرد: فرصت تماشای رایگان فیلم‌های کودک و نوجوان در ایام جشنواره برای بچه‌ها فراهم شده و تلاش دست اندرکاران برگزاری طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» بر این است فرصت تماشای آثار کودک و نوجوان در اختیار اقشار محروم و کم بضاعت نیز قرار بگیرد.

این کارگردان سینمای کودک تصریح کرد: کودکان کار، مدارس مناطق محروم و خانواده‌های کم بضاعت نیز در ۹ سینمای تهران و سینمای مراکز سایر استان‌ها به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند.

 

ترکمانی همچنین از درنظر گرفتن ظرفیت حضور ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از اقشار بی بضاعت و کودکان کار برای تماشای آثار در طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» خبر داد.

عضو هیات موسس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان با اشاره به اهداف این مرکز که به عنوان سازمانی مردم نهاد فعالیت می‌کنند، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان و خانواده، ماحاصل دغدغه ای چند ساله بوده تا بتوان بین متولیان سینمای کودک و نوجوان و سینماگران این حوزه نوعی هماهنگی ایجاد کرد تا در حوزه اکران، تولید و سایر زمینه‌ها اقدامات موثری به نفع سینمای کودک و نوجوان پیش برده شود.

ترکمانی اظهار کرد: این مرکز با سیاستگذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، همگرایی بین سینماگران کودک و نوجوان از آبان ماه سال گذشته آغاز به کار کرده است.

 

وی گفت: برای نخستین بار آبان سال گذشته گروهی از سینماگران کودک و نوجوان در خانه سینما دور هم جمع شدند و ۹ عضو هیات موسس، برای شکل گیری این مرکز اعلام آمادگی کردند و در ادامه اساسنامه‌ای نوشته شد که در حال حاضر مراحل ثبت خود را در وزارت کشور طی می‌کند.

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان اهدافی را طی سال گذشته تاکنون دنبال کرده، از جمله این که در زمینه اکران هر سرگروه، حداقل یک فیلم کودک را در طول یک سال اکران کند. ترکمانی افزود: همچنین تلاش شد کف فروش فیلم‌های کودک با نگاه حمایتی محاسبه شود و سانس های صبح سینماها، سازوکار جدی‌تری به خود بگیرد.

نویسنده و کارگردان «خاله سوسکه» افزود: علیرغم این نتایج، هدف اصلی در مرکز این است که سینمای کودک و نوجوان به شرایط پر طراوت گذشته بازگردد. تبلیغات مناسبی در اختیار بگیرد و سازمان هایی همچون شهرداری، تلویزیون و… جدی‌تر سینما را حمایت کنند تا تهیه کننده و سرمایه‌گذار انگیزه بیشتری برای فعالیت در این ژانر داشته باشند.

 

ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار