195002
۱۳ بهمن ۱۳۹۷
به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

کارنامه درخشان موفقیت‌های ورزشی دانش‌آموزان در بعد از انقلاب

به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، برخی از دستاوردهای پرشمار در حوزه دانش‌آموزی را برشمردیم.

به گزارش کودک پرس ، تأسیس و راه‌اندازی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به‌ عنوان یکی از دستاوردهای وزارت آموزش‌ و پرورش پس از انقلاب است که از سال 1381 به دنبال تأسیس فدراسیون‌های متناظر در سطح آسیایی و جهانی و با پیگیری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وقت، با کسب موافقت و تأیید معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در آموزش‌ و پرورش نهادینه‌ شده است.

فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش‌ و پرورش و تمرکز بر ساحت‌های یادگیری زیستی و بدنی و همچنین اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان و بر اساس راهکارهای مندرج در سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش به برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی مبادرت می‌‌کند و این مهم با استفاده از ظرفیت عظیم مدارس به‌عنوان اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین کانون حضور دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

در حال حاضر دانش‌آموزان در جشنواره‌ها، مسابقات و المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، مرحله منطقه‌ای (بین مدرسه‌ای)، مرحله استانی و مسابقات مرحله کشوری شرکت می‌‌کنند. در این مسابقات به‌صورت مدرسه قهرمان و کانون قهرمان با پوشش حداقل 10 درصد دانش‌آموزان کل کشور با اولویت دختران و مناطق محروم در رشته‌های مختلف ورزشی حضور پیدا می‌کنند.

 

همچنین کسب 67 قهرمانی آسیا و جهان تیم‌های ملی دانش‌آموزی، جزو افتخارات ورزش دانش‌آموزی کشور است که از سوی دانش آموزان از سال 2000 تا 2018 در رشته‌های ورزشی مختلف فوتبال آسیایی، فوتسال، بسکتبال، کشتی آسیا، جودو آسیایی، تکواندو آسیایی، دومیدانی و کشتی فرنگی و … به‌دست‌ آمده است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار