194999
۱۳ بهمن ۱۳۹۷

اکران فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در تالار فروردین سنندج

سرپرست معاونت هنری، سینمایی و صمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اکران همزمان فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱ فیلم در بخش سودای سیمرغ و پنج فیلم در بخش کودک و نوجوان در سالن فروردین مجتمع فجر سنندج اکران خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ، سامان احمدی، سرپرست معاونت هنری، سینمایی و صمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در حوزه کسب و کارهای فرهنگی و اقتصاد هنر، شاهد راه‌اندازی خانه دایمی دو سالانه بازار هنر بودیم و همچنین در کنار آن در تمامی مراکز کشور، دایمی گذر دایمی فرهنگ و هنر شکل گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه ساماندهی کافه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار ماست، افزود: ضوابط تاسیس کافه‌های فرهنگی و هنری تهیه شده و در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان مطرح می‌شود که براساس آن پروانه فعالیت نیز به آنها اعطا خواهد شد.
سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: همچنین دفاتر تسهیلگری برای مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی استان شکل گرفته که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز فعالیت می‌کنند و چندین جشنواره فرهنگی را تاکنون در شهر سنندج برگزار کرده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود به اکران همزمان فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان اشاره و اعلام کرد: امسال ۱۱ فیلم در بخش سودای سیمرغ و پنج فیلم در بخش کودک و نوجوان در سالن فروردین مجتمع فجر سنندج اکران خواهند شد.
احمدی گفت: این فیلم‌ها در روزهای ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه و در ۳۲ نوبت اکران می‌شوند که ۲۷ سانس آن در بعدازظهرها و پنج سانس آن ویژه بخش کودک و نوجوان و در صبح‌ها پخش می‌شوند.

وی همچنین عنوان کرد: فیلم‌های «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان، «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی، «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی، «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده، «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «خون خدا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی در این دوره از جشنواره فیلم فجر در سنندج به نمایش در می‌آیند.
سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت سینما فروردین مجتمع فجر سنندج ۳۸۰ صندلی است، ذکر کرد: سه فیلم سرخ پوست، بیست و سه نفر و ناگهان درخت به درخواست سازندگان فیلم فقط یک بار اکران می‌شوند که علاقه‌مندان می‌توانند آنها را در زمان تعیین شده ببینند.
وی در ادامه سخنان خود به دیگر برنامه های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اشاره و تصریح کرد: همچنین بزرگداشت‌هایی برای عربعلی شروه، شفیع خالدی کیمنه ای، فردین صادق ایوبی و سید علی اصغر کردستانی از هنرمندان مطرح استان در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

احمدی در پایان سخنان خود برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کُردی، نخستین جشنواره مد و لباس کُردی و سومین فستیوال هلپرکی در بانه را از جمله دیگر برنامه‌های پیش روی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نوروز سال آینده نام برد و گفت: کنگره مشاهیر کُرد نیز در اردیبهشت ماه سال آینده در استان کردستان برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار