194974
۱۳ بهمن ۱۳۹۷
در آئین گشایش سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اهواز مطرح شد؛

اکران ۱۵ فیلم در دو سینمای اهواز/ اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما با ۹ سینمای سیار

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۵ فیلم در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان در دو سینمای ساحل و اکسین در اهواز اکران می‌شوند که برای نخستین بار ۹ سینمای سیار برای نمایش فیلم در شهرهای فاقد سینما دایر خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ، ناصر چنانی در آیین گشایش سی و هفتمین فیلم فجر که عصر  جمعه ۱۲ بهمن ماه در سینما ساحل اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای نهمین سال در دو بخش سودای سیمرغ با ۱۰ فیلم در بخش بزرگسالان در سینما ساحل و سیمرغ پروانه ها با ۵ فیلم در بخش کودک و نوجوان در سینما اکسین برگزار می شود.

وی افزود: این فیلم ها از امشب ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه ساعت های ۱۹ و ۲۱ اکران شده و برای ارتقا سطح آگاهی مردم و فیلم سازان جلسات نقد و بررسی و آموزس توسط اساتید و آموزشگاه های خصوصی برگزار می شود.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: خوزستان در حال حاضر ۲۰ سینمای فعال دارد که افتتاح ۶ سینمای دیگر را نیز در دستور کار داریم.

چنانی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار ۹ سینمای سیار در شهرهای فاقد سینما برای نمایش فیلم های سینمایی در آن شهر ها افتتاح شده است.

وی با اشاره به این نکته که تا پایان سال، ۵ انجمن سینمایی جدید در خوزستان راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: ۲۲ کانون سینمایی هم در شهر ها راه اندازی خواهد شد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی خوزستان در پایان گفت: امیدواریم شاهد پیشرفت و حرکت بیشتر هنر در کشور باشیم.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این افتتاحیه، عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری در تقویم فعالیت های فرهنگی و هنری کشور ثبت و ضبط شده و مولود انقلاب اسلامی ایران  است؛ این رویداد بیشترین ارزش برای بروز معرفی خلاقیت ها، توانمندی ها و استعدادهای هنرمندان سینمایی کشور و در عین حال محلی برای داد و ستد فکری، فرهنگی، پژوهشی و تحلیلی میان هنرمندان و اقشار  مختلف جامعه است.

وی افزود: این جشنواره بی تردید تأثیر قابل اعتنایی در توسعه فرهنگی و ایجاد جهش فکری و هنری در سطح جامعه خواهد داشت.

استاندار خوزستان ادامه داد: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری در شهرستان اهواز و استان خوزستان که سه سال است انجام می شود را به فال نیک می گیریم و با توجه به تأثیر بی بدیل سینما در افکار عمومی امیدوارم در کنار تقویت بنیه های آموزشی، پژوهشی، و انیشه ورزی این جشنواره هم بتواند موجبات تقویت همدلی و هم افزایی را در سطح مردم فراهم کند.

شریعتی با اشاره به اینکه استان خوزستان از گذشته ایام دارای کارنامه درخشانی در تحولات و رویدادهای سینمایی کشور بوده است، تاکید کرد: تأثیرگذاری و درخشش هنرمندان خوزستانی در سطوح مختلف ملی و بین المللی سینمایی گواه این ادعاست.

وی با اشاره به عزم و ارداه مثال زدنی هنرمندان خوزستانی، تصریح کرد: در این برهه که خیلی جدی و ویژه است، می توانیم امیدوار باشیم که در آینده ای نزدیک به یاری حق خوزستان مجددا به یکی از مراکز تأثیرگذار سینمایی کشور مبدل و جایگاه گذشته خود را بازیابد و شاهد اعتلای این هنر فاخر توسط هنرمندان استان باشیم

استاندار خوزستان در خصوص نقش اصحاب رسانه در کمک به غنای جشنواره فجر، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می توانند نقش پررنگی در اطلاع رسانی جشنواره ایفا کنند و انتظار داریم که اصحاب رسانه فرصت برگزاری فیلم فجر را جهت ارج نهادن به هنر و رسانه مغتنم دانسته و در پوشش خبری با حضور مستمر در کنار هنرمندان و مسئولان در امر انعکاس، نقد و تحلیل پیرامون آثار هنری را فراهم کرده کنند.

وی ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هنرمندان می توانند منعکس کننده انسجام میان اقشار مختلف جامعه، مردم و حاکمیت در نقاط مختلف استان باشند.

شریعتی در خصوص مسائلی که با سیل در رفیع و آلبوعفری رخ داد، تصریح کرد: همراهی مردم و جوانان، نهادهای حاکمیتی و دولت در کنار هم برای حل مشکل و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر جزو رسالت هایی است که هنرمندان می توانند به جامعه انعکاس داده و باعث همبستگی شوند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدوارم که شرایطی باشد تا هنر فیلم باعث کارکردهای بیشتر و مؤثرتر مثل ایجاد انسجام و وحدت در میان اقشار مختلف شود و منشأ عملی خیرات و برکات علاوه بر مسائل ذهنی و فکری در جامعه ما باشد.

در پایان مراسم نیز، ساعت ۱۹ فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی و در سانس ۲۱ نیز فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی اکران شد.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار