194930
۱۱ بهمن ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور؛

حمایت‌های بهزیستی از فرزندان تحت پوشش در سنین بالاتر ادامه یابد

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خواستار ادامه حمایت‌های بهزیستی از فرزندان تحت پوشش این سازمان در زمینه‌های اشتغال و مسکن شد.

به گزارش کودک پرس ، «حبیب الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در دیدار با فرزندان نخبه سازمان بهزیستی، گفت: ۶۵۰ مرکز شبه خانواده در سراسر کشور وجود داردکه ۱۰ هزار و ۳۰۰ فرزند بهزیستی در آن حضور دارند. هدف و تلاش ما و همکارانمان این است که با یاری یکدیگر بتوانیم به مفهوم واقعی «شبه خانواده» در این مراکز دست یابیم، که متأسفانه در برخی موارد توفیق حاصل نشده است و هنوز راه زیادی در پیش داریم.

مسعودی فرید افزود: قوانین و آئین نامه‌های اخیر موفقیت‌های بسیار خوبی برای ما ایجاد کرده است و توانسته‌ایم تعداد فرزندان بیشتری را به خانواده‌های متقاضی واگذار نمائیم. البته اعتقاد ما این است که سیاستگذاری‌های کلان بهزیستی، مشارکت خیرین و معرفی خانواده‌های متقاضی باید همگی بر اساس «مصلحت فرزندان» صورت گیرد.
وی با اشاره به لزوم توجه به رشد و تکامل همه جانبه کودکان در برنامه ریزی های بهزیستی و ارتقای مداوم آنها گفت: یکی از دغدغه‌های شخصی من رسیدن فرزندان به سن ۱۸ سالگی است. هیچ اعتقادی به واژه «ترخیص» ندارم و به نظر من این ادبیات باید تغییر کند. همانطور که یک کودک از ابتدا در خانواده حضور دارد و از حمایت خانواده برخوردار می‌شود، بهزیستی نیز باید حمایت‌های خود را در زمینه اشتغال و مسکن فرزندان ادامه دهد و با فرآیند توانمند سازی و ایجاد فضاهایی که منجر به کارآفرینی می‌شود، در این زمینه گام بردارد.
وی افزود: منابع مالی مورد نیاز با ارتقای فرآیندها در معاونت امور اجتماعی، خیرین و فرزندان افزایش می‌یابد اما با همه اینها به حمایت‌های مالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیاز داریم. هر چند که تا به امروز همکاری خوبی با ما داشته‌اند و شیب اعتبارات ما مطلوب است اما با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور -که حتی کسب و کارهای بسیار خوب و مطمئن ممکن است دچار چالش شوند- پاسخگوی تمامی نیازهای ما نیست.

 

جای خالی تشکل‌های” فرزندان موفق بهزیستی”در کشور

«محمد نفریه» مدیر کل امور کودکان و نوجوانان نیز در این دیدار با اشاره به خلاء تشکل‌های مربوط به مراکز شبه خانواده و فرزندان بهزیستی، گفت: بر همین اساس تشکیل سه سازمان مردم نهاد در زمینه مذکور در دستور کار قرار گرفت که نخستین مجمع تشکیل شده است و تشکیل دو مجمع دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: دومین سازمان مردم نهاد، مجمعی است متشکل از تمامی مراکز خیریه‌ای که در امر «نگهداری فرزندان» به بهزیستی کمک می‌کنند و سومین آنها نیز از خیرینی که در امر «فرزند خواندگی» به ما کمک می‌کنند؛ تشکیل می‌شود و با شکل گیری این مجامع بسیاری از مشکلات فرزندان با کمک خودشان حل و فصل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، وی همچنین در خصوص همایش دوسالانه ۱۱۰ فرزند موفق بهزیستی که سال گذشته در شیراز برگزار شد، گفت: انتخاب این فرزندان با سخت گیری زیاد و از بین صدها و هزاران فرزند نخبه سازمان بهزیستی صورت گرفت و در سال آینده نیز این همایش برگزار می‌شود. سازمان بهزیستی از داشتن چنین فرزندانی به خود می بالد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار