194927
۱۱ بهمن ۱۳۹۷

یونیسف: جهان در برابر رنج‌ کودکان روهینجا ساکت ننشیند

یک مقام ارشد یونیسف اعلام کرد که جامعه بین‌المللی نباید در مواجه با درد و رنج کودکان مسلمان روهینجا در میانمار ساکت بماند.

به گزارش کودک پرس ، هنریتا فوره، مدیر اجرایی یونیسف در سخنرانی در نشستی در شهر نایپیداو، پایتخت میانمار اظهار کرد: ما نمی‌توانیم درد و رنج پیش‌روی آوارگان اقلیت روهینجا که در حال حاضر در بنگلادش پناهنده شده‌اند را نادیده بگیریم.

این مقام ارشد یونیسف اظهار داشت: ما باید با یکدیگر همکاری کنیم تا یک آینده صلح‌آمیز برای همه ایجاد کنیم.

او که اولین مقام ارشد یونیسف است که بعد از ۳۰ سال به میانمار سفر می‌کند از دولت این کشور خواست اقداماتی را اتخاذ کند تا اعتمادی را که برای هرجامعه‌ای اساسی است بازسازی کند.

این مقام یونیسف با اشاره به اذیت و آزار اقلیت روهینجا در ایالت راخین میانمار طی سال‌های اخیر، خاطر نشان کرد: با این حال آشتی باید بعد از پاسخگویی انجام پذیرد.

فوره همچنین از میانمار خواست تا مجدداً طرح‌های حمایتی از مادران و کودکان را در ایالت راخین به اجرا درآورده و تضمین کند همه کودکان گواهی تولد داشته باشند.

 

او همچنین خواهان اجرای توصیه‌های مطرح شده از سوی یک کمیسیون مشورتی درباره کودکان در راخین شد.

وی افزود: در ضمن این‌که ما گام‌های بعدی خود را با همکاری یکدیگر مورد بحث قرار می‌دهیم من همچنین امیدوارم مشخص کنیم که چه‌طور نیازمندترین کودکان این کشور را شامل کودکانی که در مناطق جنگ‌زده و دور از دسترس بوده و در حاشیه قرار داشته و مورد تبعیض هستند در برنامه‌هایمان در اولویت بگذاریم.

فوره همچنین عنوان کرد: در ایالت راخین معنی این رویکرد این است که از اجرای توصیه‌های کمیسیون مشورتی که قبلاً تحت رهبری کوفی عنان فقید فعالیت داشت حمایت کنیم.

وی در عین حال خواهان ایجاد یک محیط امن برای بازگشت آوارگان روهینجا از بنگلادش شده و گفت: اجرای توصیه‌های مذکور تاثیر زیادی در برقراری شرایط درستی که برای بازگشت آوارگان از بنگلادش خواهد داشت.

 

فوره تاکید کرد: ما از جانب تیم‌های یونیسف که در آنجا فعالیت دارند اطلاع یافتیم که کودکان دراین کمپ‌ها در شرایطی پرخطر و تقریباً ناامید زندگی می‌کنند و خواهان اتخاذ اقدامات لازم برای بازگشت امن، داوطلبانه و همراه با حفظ منزلت برای آنها به خانه‌هایشان و احترام به حقوق‌شان هستیم تا بار دیگر بتوانند به آرامش در کنار همسایگان خود زندگی کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار