194908
۱۱ بهمن ۱۳۹۷

همدان؛ میزبان جشنواره قصه‌گویی غرب کشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: همدان برای اولین بار میزبان جشنواره قصه‌گویی در منطقه غرب کشور می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، عاطفه زارعی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور در استان همدان گفت: جشنواره ملی قصه گویی در روز یکشنبه ۱۴ و و دوشنبه ۱۵ بهمن با حضور کتابداران استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه و سنندج به میزبانی اداره کل کتابخانه‌هایعمومی استان همدان برگزار می‌شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج قصه‌گویی به عنوان ابزاری تربیتی و فرهنگی در کتابخانه‌ها دانست و افزود: شناسایی کتابداران قصه‌گو و ارزیابی میزان توانمندی و مهارت‌های آنان، سنجش مهارت‌ها و کارآمدی کتابداران در امر قصه‌گویی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی یکی دیگر از برنامه‌های تبیین شده در برگزاری جشنواره است.

 

زارعی خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت مسابقه استانی در استان‌های مذکور انجام شده و راه یافتگان به مرحله بعدی طی دو روز در استان همدان به رقابت پرداخته و در نهایت در تاریخ ۱۵ بهمن منتخبین جشنواره با رأی داوران اعلام می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان همچنین ادامه داد: این ویژه برنامه با دعوت از چهره‌های فرهنگی استان، فعالان حوزه کودک و نوجوان، کتابداران، دانش‌آموزان مدارس و دوستداران کتاب و کتابخوانی از چهار استان شرکت کننده در جشنواره طی دو روز و با حضور مسئولان ملی و استانی میزبان جشنواره منطقه‌ای قصه گویی نهاد کتابخانه‌هاخواهد بود و برنامه‌های متنوعی همچون قصه‌گویی و نمایش اجرا در همین راستا انجام می‌شود.

 

وی در پایان افزود: جشنواره ملی قصه گویی در محل مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی با حضور علاقه مندان به این رشته هنری انجام می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار