194899
۱۱ بهمن ۱۳۹۷
مدیر آموزش و پرورش منطقه یک تهران خبر داد؛

اجرای طرح چهل‌خوان انقلاب اسلامی در مدارس/ افتتاحیه کاوشکده ریاضی در دهه فجر

مدیر آموزش و پرورش منطقه یک تهران از اجرای طرح چهل‌خوان انقلاب اسلامی با هدف ایجاد نشاط، گفت‌وگو و تشکیل ایستگاه‌های پرورشی و آموزشی در چهل مدرسه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، صادق صادق‌پور مدیر آموزش و پرورش منطقه یک تهران با بیان اینکه ۴۰۳ مدرسه در این منطقه وجود دارد، اظهار کرد: ۱۹۵ مدرسه دولتی و ۲۰۸ مدرسه غیردولتی در این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه تعداد مدارس غیردولتی در این منطقه بیشتر است اما ۶۰ درصد دانش‌‌آموزان ما در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

صادق‌پور اضافه کرد: از تعداد مدارس ما، ۳۸ مدرسه در لواسان و ۲۹ مدرسه در رودبار و قصران هستند که ۴۷ مدرسه روستایی هستند؛ همچنین  یک مدرسه در زندان اوین با ۱۲۰ دانش‌آموز داریم.

وی با بیان اینکه شعار ما در این منطقه، «فضای صادقانه، تلاش عالمانه و نشاط و بالندگی» نام دارد، گفت: اولویت فعالیت ما در این منطقه شامل  ارتقای مدیریت آموزشگاهی، بهسازی نیروی انسانی، توسعه مشارکت‌ها و کاهش تمرکز است همچنین مهر امسال نسبت به مهر سال قبل، ۳۸ درصد مدارس بخشنامه‌ها کاهش داشت.

 

مدیر آموزش و پرورش منطقه یک تهران با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۱۶۹ دانش‌آموز در این منطقه تحصیل می‌کنند، افزود: تعداد کارکنان رسمی این  منطقه۲۷۱۰ نفر و تعداد کارکنان مدارس غیردولتی ۳۴۸۰ نفر است.

وی با بیان اینکه ۲۳ مدرسه خیرساز در این منطقه ساخته شده است، ادامه داد: از نظر سرانه فضای آموزشی جایگاه ۱۶ بین نوزده منطقه را داریم.

صادق‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی و کمبود نیروی مرد در این منطقه مواجهیم، اضافه کرد: از ۱۹۷ ساختمان آموزشی در منطقه، ۴۰ درصد نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است.

وی با بیان اینکه ۲۸ طرح، برنامه و پروژه‌های آموزشی و پرورشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: افتتاح دارالقرآن مبین جهت توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی منطقه یک، بازدید از بنیاد برکت با همکاری بسیج فرهنگیان منطقه یک، برگزاری کارگاه «جریان‌شناسی در انقلاب اسلامی»، برپایی نمایشگاه دانش‌آموزی چهل‌برگ زرین در منطقه با مشارکت دبیرستان‌ها و هنرستان‌های منطقه یک و اجرای طرح چهل‌خوان انقلاب اسلامی با هدف ایجاد نشاط ، گفت‌وگو و تشکیل ایستگاه‌های پرورشی و آموزشی در چهل مدرسه از نمونه برنامه‌هاست.

 

مدیر آموزش و پرورش منطقه یک تهران ادامه داد: همایش «نقش زن در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به جوانان»، با هدف شناسایی آسیب‌های نوپدید، برگزاری همایش «با جاودانه‌ها» ویژه دیدار با فرزندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقه کتابخوانی، رونمایی از طرح جامع آموزش نیروی انسانی، افتتاحیه کاوشکده ریاضی با بازی دوره ابتدایی، برگزاری نمایشگاه دست سازه‌ها نوآموزان پیش‌دبستانی، افتتاح رسمی بهره‌برداری شبکه فیبر نوری و برگزاری همایش تقدیر از دبیران برگزیده و افتخارآفرین از دیگر برنامه‌هاست.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار