194883
۱۱ بهمن ۱۳۹۷

مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود/ پیگیری مطالبات

حسن آقاکریمی تهیه‌کننده سینمای کودک و نوجوان و از مجریان طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از راه‌ندازی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حسن آقاکریمی تهیه کننده سینمای کودک و نوجوان درباره طرح «سیمرغ و پروانه ها» که همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به اکران فیلم های کودک و نوجوان می پردازد، بیان کرد: مهمترین ویژگی این طرح را که از سال گذشته به طور جدی در جشنواره فیلم فجر پیگیری می شود، باید در نمایش و معرفی هرچه بیشتر آثار سینمای کودک و نوجوان به ویژه برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دانست.

وی افزود: متاسفانه فیلم های کودک و نوجوان غالبا در اکران مهجور می مانند و جشنواره فیلم فجر می تواند بستر خوبی برای دیده و معرفی شدن به مخاطبان آنها باشد.

این تهیه کننده با اشاره به حضور مدارس و اقشار محروم نظیر کودکان کار در طرح «سیمرغ و پروانه ها» عنوان کرد: این بخش همچنین به حوزه مسئولیت اجتماعی نیز نگاهی ویژه دارد. ضمن این که برای اکران موفق فیلم های سینمای کودک و نوجوان در سال پیش روی سینما برنامه ریزی می کند. برای مثال فیلم «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت در دوره گذشته جشنواره فیلم فجر اکران شد و بازتاب خوبی داشت و دست کم مدارس را نسبت به وجود این فیلم آگاه کرد.

وی با اشاره به سابقه نمایش فیلم های کودک و نوجوان در ادوار گذشته جشنواره فیلم فجر توضیح داد: آثار سینمای کودک و نوجوان پیش از این نیز همزمان با جشنواره فیلم فجر تحت عنوان بخشی با نام رهاورد اصفهان اکران می شدند اما این اتفاق در مقطعی اجرایی نمی شد تا این که از دوره سی و ششم دوباره احیا شد که انعکاس سینمای کودک و نوجوان در فضایی جریان ساز در وهله اول و معرفی فیلم های خوب کودک و نوجوان به مردم در وهله دوم از نتایج اجرای آن است.

 

آقاکریمی با بیان این که اجرای طرح «سیمرغ و پروانه ها» زمینه را برای شکل گیری و آغاز فعالیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان فراهم می کند، ادامه داد: مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان اتفاق جدیدی است که به زودی عملیاتی می شود. این مرکز متشکل از دست اندرکاران و اهالی سینمای کودک و نوجوان تلاش دارد تا فضا را برای اکران آثار این گونه سینمایی مهیا و مسیر حمایت از تولیدات را هموارتر کند چرا که هیات موسس آن بر این اعتقاد است که سینمای کودک و نوجوان آنطور که شایسته است جدی گرفته نشده و باید تهیه کنندگان و سرمایه گذاران را ترغیب به ساخت فیلم های کودک و نوجوان و زمینه را برای همکاری با کارگردانان کاربلد و مطرح سینما در این گونه سینمایی فراهم کرد.

وی با اشاره به سایر اهداف مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد: همچنین تحقق این اهداف باعث می شود تا تولیدات سینمایی مربوط به کودک و نوجوان صرفا دولتی و وابسته به سازمان های مربوطه نظیر بنیاد سینمایی فارابی نباشند. به نظر می رسد این مهم تا حد زیادی در سال های اخیر محقق شده و لازم است دنبال شود.

این سینماگر درباره چگونگی فعالیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان نیز گفت: هیات موسس این مرکز شامل ۹ فیلمساز سینمای کودک و نوجوان است که اساسنامه ای را تنظیم و به وزارت کشور ارایه کرده و منتظر ثبت آن به عنوان یک سازمان مردم نهاد است. اگرچه وزارت فرهنگ و ارشاد و فارابی نیز حامی این مرکز است، اما قصد داریم تا بیشتر به عنوان یک مرکز خودجوش و مردم نهاد در سینمای کودک و نوجوان فعالیت کنیم.

 

ایرج طهماسب، بیتا منصوری، حسن آقاکریمی، نادره ترکمانی، وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا آزادی، وحید گلستان، رهبر قنبری و علی عبدالعلی زاده اعضای هیات موسس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان را تشکیل می دهند.

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار