194870
۱۱ بهمن ۱۳۹۷

نوجوان‌ترین شهید انقلاب در اراک

شهید رضایی نوجوان‌ترین شهید انقلاب است که در سن ۹ سالگی در اراک به شهادت رسید.

به گزارش کودک پرس ، آغاز مبارزات انقلابی مردم علیه ستم‌های شاهنشاهی به سال 42 باز می‌گردد که یکی از رویدادهای تاریخی این سال در مدرسه فیضیه قم و در تاریخ دوم فروردین کلید خورد.

به گواه تاریخ در دوم فروردین ماه سال ۴۲ به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)  مجلس مصیبتی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد که در این مراسم ناگهان ده‌ها نفر با چوب و چماق مجلس را به هم ریختند و حاضران را که بیشتر طلاب و روحانیون حوزه بودند، مورد حمله قرار دادند.

 

در حادثه این روز متاسفانه تعدادی از طلبه‌ها از بالکن به پایین پرتاب شدند، عده‌ای که داخل حجره‌ها بودند به فجیع‌ترین شکل به خارج کشاندند و تمامی وسایلشان را زیر و رو کردند، از تعداد و نام شهدای آن روز، آمار دقیقی در دست نیست اما نام «سید یونس رودباری» به عنوان طلبه‌ای که با ضرب و شتم عمال پهلوی به شهادت رسید و اولین شهید انقلاب نامی است که بر او نهاده‌اند.

مردم ولایت‌مدار و شهید‌پرور اراک به رهبری امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار موثری ایفا کردند.

مردم اراک همسو با دیگر مردم ایران مقابل ظلم و جنایات رژیم پهلوی ایستادگی و در این راه 15 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک با اشاره به نقش بارز و مهم نوجوانان در انقلاب از شهادت حجت‌الله رضایی با 9 سال سن در اراک خبر داد و  اظهار کرد: حجت‌اله رضایی نوجوان‌ترین شهید انقلاب اسلامی در شهر اراک است.

مصطفی دادوند افزود: شهید رضایی شهید رضایی که در زمان انقلاب در مقطع سوم ابتدایی تحصیل می‌کرد، پس از فرار شاه معدوم و در جریان سرنگونی مجسمه شاه در 26 بهمن ماه سال 57 در مقابل درب منزل اقدام به پخش عکسی در این رابطه می‌کرد که توسط یکی از عمال رژیم ستمشاهی که شاهد صحنه بود از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

وی با اشاره به اینکه شهید عقیل محمدی نیز اولین شهید انقلابی شهر اراک است، تصریح کرد: این شهید در اول فررودین سال 57 در سن 26 سالگی با اصابت گلوله مزدوران رژیم پهلوی به شهادت رسید.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار