194851
۱۱ بهمن ۱۳۹۷
کتاب همپای جشن انقلاب؛

جشن ۴۰ سالگی انقلاب با کتابخوان مجازی

پویش «کتابخوان مجازی انقلاب اسلامی» در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان از دهم دی ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۲بهمن ماه آثار ویدئویی تولیدی خود را در اینستاگرام با هشتک پویش کتابخوان مجازی و کتابخوان انقلاب اسلامی منتشر کنند.

به گزارش کودک پرس ، پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی ارزش‌ها بر بی‌ارزشی‌ها و فرهنگ‌های غربی بود و حالا زمان آن رسیده است که انقلابمان را به دنیا صادر کرده و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی سال ۵۷ را به دنیا نشان دهیم.

امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می‌گیریم که برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و …از سوی نهادهای گوناگون برگزار می‌شود و رسانه‌ای همچون کتاب نیز در این جشن سهیم است و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی می‌توانند با شرکت در پویش کتابخوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی در معرفی اهداف انقلاب و تبیین ارزش‌های فرهنگی و انقلاب اسلامی سهم عمده‌ای داشته باشند.

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پویش کتاب خوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی برگزار می شود .

 

پویش کتابخوان مجازی در سه رده سنی

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نحوه برگزاری پویش کتابخوان مجازی گفت: از آنجا که برای جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی از سوی نهادهای فرهنگی و سایر نهادها برگزار می‌شود، اداره کل کتابخانه های عمومی کشور نیز در این راستا برنامه‌ها و طرح‌های متنوع و جدیدی را اجرا می‌کند که یکی از آن برنامه‌ها پویش کتابخوان مجازی است.

او افزود: فراخوان اولین دوره پویش کتاب‌خوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انتشارات جام جم، منتشر شد.

براساس توضیحاتی که خدایی ارائه کرد، این پویش در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار می‌شود و براساس آن علاقه‌مندان،یک کتاب متناسب با رده سنی خود و با موضوع انقلاب اسلامی انتخاب کرده و در قالب یک ویدئو معرفی می‌نمایند و فایل ویدئویی را برای شرکت در این جشنواره ارسال می‌کنند.

قصه‌گویی از کتاب‌های انقلاب یکی دیگر از آیتم‌های پویش کتاب خوان مجازی است که گروه سنی کودک و نوجوان نیز می‌توانند با قصه‌گویی یا خواندن کتاب با موضوع انقلاب اسلامی در این پویش همراه شده و در مسابقه آن شرکت کنند.

کتاب‌های جدید در اولویت امتیازدهی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی درباره کیفیت و نوع کتاب‌های انتخابی برای خواندن و شرکت در این پویش اظهار داشت: برای شرکت در این پویش کتاب‌هایی که از سال ۹۰ تا کنون چاپ شده و جدید هستند در اولویت امتیازدهی و انتخاب بوده و نوع معرفی کتاب و نحوه خواندن و اجرای خوب و مناسب آن نیز از دیگر آیتم‌های موثر در اخذ امتیاز محسوب شده و شرکت‌کنندگان باید تناسب کتاب با رده سنی را رعایت کنند.

خدایی، استفاده از ظرفیت عظیم شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام  را مطرح کرد و گفت: افرادی که در پویش کتابخوان مجازی انقلاب اسلامی شرکت می‌کنند فایل‌های ویدئویی یک دقیقه‌ای خود از کتاب مورد نظر را در صفحه اینستاگرام خود با هشتک #پویش کتابخوان مجازی و #کتابخوان انقلاب اسلامی منتشر کرده و علاوه بر آن صفحه اینستاگرام پویش کتابخوان مجازی را به صورت پست مجزا به صورت @ ketabclipدرج کنند،این پست باید تا زمان اعلام نتایج در صفحه شرکت کننده در این پویش مشاهده شود.

بنا به گفته وی در جشنواره کتابخوان مجازی انقلاب اسلامی سه نفر به عنوان برگزیده و ۴۰نفر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند و به برگزیدگان این پویش هزینه خرید کتاب در قالب کارت اعتباری تعلق می‌گیرد.

خدایی در مورد مهلت ارسال آثار به این پویش گفت: پویش کتابخوان مجازی از دهم دی ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۲بهمن ماه آثار ویدئویی تولیدی خود را در پویش کتابخوان مجازی شرکت دهند.

بنا به گفته وی آثار دریافت شده از ۲۳تا۲۸ بهمن ماه داوری شده و نفرات برتر و منتخب در اسفندماه معرفی می‌شوند.

 

 

فهرست منابع پیشنهادی برای شرکت در پویش کتاب خوان مجازی انقلاب اسلامی

فهرست منابع پیشنهادی برای شرکت در پویش کتابخوان مجازی انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

«آنچه گذشت» روایت فتنه از سازمان منافقین تا چپ های جمهوری اسلامی، استمرار انقلاب اسلامی با کدام روایت،  آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی  براساس وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)، افق تمدنی  آینده انقلاب اسلامی ،انتخابات از منظر فقه و اخلاق ، انحلال انقلاب در نظام استکباری، انقلاب اسلامی ایران و بازتاب جهانی آن، انقلاب اسلامی در بوته آزمون،انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن، جنگ نرم، خط امام(مروری بر اندیشه امام خمینی(ره)، سفیران ثریا(گزارش مصور از 70دستاورد برتر جهانی جمهوری اسلامی ایران)عدالت در گرداب، قصه های 57، کالبد شکافی فرهنگی فتنه 88، گل سنگ،مجموعه آن روزها(15 جلد)،مسوولیت اخلاقی حکومت دینی ،مفتون و فیروزه، من انقلابی ام()بازخوانی برجسته ترین مواضع انقلاب رهبر عظیم الشان انقلاب) نقش فرهنگ در مقاوم سازی اقتصاد،نگاهی کوتاه به نظریه ولایت فقیه، ولایت فقیه در کلام سیاسی شیعه، ولایت فقیه پرسش ها و پاسخ ها ، ولایت و حکومت(بیانات مقام معظم رهبری درباره ولایت و حکومت)، نیمه پنهان(شوالیه‌های ناتوی فرهنگی یک نما از کودتای مخملی)، نیمه پنهان(راز قطعنامه چرایی و چگونگی پایان جنگ)، نئولیبرالیسم ایرانی و تهاجم فرهنگی .

ترویج کتابخوانی مهم‌ترین هدف پویش کتابخوان مجازی

حسن تیموری یکی از شهروندان تبریزی که عضو پویش کتابخوان مجازی است به فارس گفت: پویش کتابخوان مجازی دو سال پیش راه‌اندازی شده است و افراد عضو این پویش در مناسبت های گوناگون کتاب ها را به صورت مجازی مطالعه کرده و با همدیگر به اشتراک می گذارند.

وی ادامه داد: دانایی ناشی از کتاب، سرمایه فرهنگی است و بدون سرمایه‌گذاری فرهنگی، هیچ ارتقاء و پیشرفتی در جامعه ایجاد نمی شود.

تیموری، مهمترین هدف پویش کتابخوان مجازی را ترویج فرهنگ کتاب اعلام کرد و اظهار داشت: پویش کتابخوان مجازی راهی نو در راستای تحقق هدفی مشترک با عنوان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده و با هدف  نشر ارزش‌های انقلاب  شکوهمند اسلامی ایران در بین نسل جدید و انتقال دانسته‌های بزرگان به کودکان و  نوجوانان فعالیت می‌کند.

در زمان‌های تلف شده کتاب بخوانیم

این شهروند تبریزی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کتاب خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر قیمت کتاب به صورت چشمگیری افزایش یافته و خرید کتاب از عهده بسیاری از افراد خارج است ، عضویت در این پویش باعث می‌شود افراد علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و در شرایط گوناگون به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته و آنها را مطالعه کنند.

تیموری با اشاره به وقت‌های تلف شده افراد در زمان‌های گوناگون گفت: بسیاری از ما شهروندان وقت‌های تلف شده زیادی داریم از جمله زمانی که در بانک‌ها یا در مطب پزشکان منتظر فرارسیدن نوبت خود هستیم، در ایستگاه اتوبوس تا زمان سوار شدن و مهمتر از همه زمانی که در ترافیک مانده‌ایم، بهترین فرصت برای کتابخوانی و مطالعه است، اگر هر کدام از ما شهروندان به این موضوع واقف باشیم که کتاب دنیای جدیدی به روی ما می‌گشاید، از هر فرصتی برای کتابخوانی استفاده می‌کردیم

وی، مطالعه کتاب‌های موضوعی و موردی در پویش کتابخوان مجازی را باعث آشنا شدن افراد با ناشران و نویسندگان مختلف در حوزه‌ها و محورهای گوناگون اعلام کرد و افزود: عضویت در گروه‌های مطالعاتی باعث می‌شود با افراد شاخص در حوزه فرهنگ کتابخوانی آشنا شده و اطلاعات زیادی در مورد شاخص‌های کتاب و کتابخوانی به دست بیاوریم.

دانایی، مطالعه کتاب و کتابخانه همبستگی اجتماعی و آرامش ایجاد می‌کند و نشست کتابخوان اقدامی است در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی که افراد شناخته شده تجربیات کتابخوانی خویش را در قالب کتاب خواندن با نسل‌های جدید در میان می‌گذارند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار