194806
۱۰ بهمن ۱۳۹۷

برندگان مدال‌های اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا

مدال‌های اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا در حوزه ادبیات کودک به نویسندگان آمریکایی اعطا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا (ALA) در کنفرانس سالیانه خود که 28 ژانویه (8 دی) در سیاتل برگزار شد، اسامی برندگان مدال‌های خود را اعلام کرد. این مدال‌ها در حوزه ادبیات کودک به نویسندگان آمریکایی اعطا می‌شود.

امسال اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا پنجاهمین سالگرد تاسیس خودش را جشن گرفت. جیمی کمپل رئیس اتحادیه در این مراسم اعلام کرد از سال دیگر جایزه رسانه دیجیتال نیز به جوایز اتحادیه اضافه خواهد شد.
طبق اعلام کمپل مدال راندولف کالدکات یکی از جوایز سالانه اتحادیه کتاب‌خانه‌های آمریکا به کتاب کودکان سلام فانوس دریایی نوشته و تصویرگری سوفی بلکال رسید.

مری فالوز رئیس کیته جایزه کالدکات کتاب سوفی را هیجان انگیز و پر از تصاویر با جزئیات کامل زندگی در یک فانوس دریایی ارزیابی کرد. وی گفت: این کتاب برای کودکان بسیار مناسب است و پیشنهاد کرد خانواده‌های آمریکایی یک نسخ از آن تهیه کنند.

وی افزود: داوران مدال کالدکات از بین هزار کتاب شرکت کننده این کتاب را انتخاب کردند. جایزه امسال مدال نیوبری نیز به مگ مدینا نویسنده کتاب “مرسی سوئز دنده عوض می‌کند” رسید.
ماجرای کتاب مدینا داستان دختری 11 ساله به نام لاتینا و خانواده اش را روایت می‌کند که زندگی شان دچار تحولات بسیاری می‌شود و مجبور هستند خودشان را با شرایط وفق دهند و تغییر کنند. مدینا اعتقاد دارد این کتاب دارای پیامی برای همه کودکان جهان است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار