194803
۱۰ بهمن ۱۳۹۷

اکران ۹ فیلم سودای سیمرغ و ۵ فیلم کودک در زنجان/ ارائه تخفیف به اصحاب فرهنگ و هنر

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اکران ۹ فیلم سودای سیمرغ و پنج فیلم کودک در زنجان خبر داد و گفت: فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در دو سینمای «بهمن» و «روشا» و بخش «سیمرغ و پروانه‌ها» فقط در سینما «روشا» اکران می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمود علی‌محمدی اظهار کرد: قبلا اعلام شده بود که 14 فیلم برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، اما پس از مذاکرات با کارگردانان 9 فیلم در بخش سیمرغ و پنح فیلم در بخش «سیمرغ و پروانه‌ها»  در دو سینمای «بهمن» و «روشا»  در زنجان اکران می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: قبلا برداشت ما این بود که 14 فیلم اعلامی فقط در بخش سودای سیمرغ اکران خواهد شد.

وی افزود: در بخش سیمرغ و پروانه‌ها در نوبت صبح و به صورت رایگان در سینما «روشا» برای کودکان پخش می‌شود که علت عدم اکران این فیلم‌ها در سینما، بهمن در نظر گرفتن تنها یک سینما برای بخش سیمرغ و پروانه‌ها» است.

علی‌محمدی با بیان اینکه هنوز این آمار قطعی نیست و احتمال افزایش فیلم‌ها وجود دارد، اضافه کرد: در این زمینه نیز منتظر اعلام مرکز هستیم.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درباره اینکه چرا تعداد سانس‌های اکران فیلم‌ها در مجموع و در سینما «بهمن» و «روشا» متفاوت است، تصریح کرد: خود استان در اکران فیلم‌ها و ساعات اکران آن دخیل نیست و این امر از طرف سازمان سینمایی هماهنگ شده است.

وی همچنین درباره شیوه انتخاب فیلم‌ها نیز گفت: فیلم‌های اکران شده برای کل کشور از سوی سازمان هماهنگ شده است، یعنی فیلم‌های A،B و نگاه نو به میزان مساوی در استان‌های مختلف تقسیم شده است، هرچند که چون هیچ کدام ا فیلم‌ها اکران نشده از نظر ما A محسوب می‌شوند.

علی‌محمدی با بیان اینکه افتتاحیه اکران فیلم‌ها روز چهارشنبه همزمان با افتتاحیه سینما «روشا» خواهد بود، اضافه کرد: قیمت بلیت‌ها نیز یکسان‌سازی شده و برای کل کشور 15 هزار تومان تعیین شده است، هرچند که سینماها مجاز به ارائه تخفیفات ویژه هستند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین در پاسخ به سوالی درباره تخصیص بلیت به اصحاب فرهنگ و هنر نیز گفت: ارشاد بلیت‌هایی تهیه و در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر از جمله خبرنگاران قرار می‌دهد یا اینکه تمهیداتی اندیشیده می‌شود که این گروه از تخفیفات ویژه در این زمینه بهره‌مند شوند.

 

طبق برنامه فیلم‌های سینمایی «آشفتگی»،«تیغ و ترمه»، «سرخ پوست»، «درخونگاه»، «دیدن این فیلم جرم است»، «خون خدا»، «قسم»، «پالتو شتری»، «حمال طلا» فیلم‌هایی است که به صورت مشترک و در روزهای متفاوت در سینما بهمن و روشا در سانس‌های 19 و 21 و 30 دقیقه اکران می‌شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار