194795
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
در نامه‌ای سرگشاده به مارک زاکربرگ؛

«پیام‌رسان کودکان فیس‌بوک» با انتقاد شدید فعالان حقوق کودک در آستانه تعطیلی قرار گرفت

پیام‌رسان فیس‌بوک و استفاده نادرست کودکان امریکایی از این ابزار رسانه‌ای باعث شده تا فعالان امریکایی خواستار بسته شدن این پیام‌رسان برای کودکان شوند.

به گزارش کودک پرس ، موضوع اعتراض فعالان حقوق کودک به پیام رسان کودکان فیسبوک چندان تازه نیست و هر چند وقت یکبار رخ می دهد. اما به نظر می رسد این بار موضوع بسیار جدی تر است.

امروز جمع کثیری از فعالان حقوق کودک در نامه ای سرگشاده به مارک زاکربرگ خواهان آن شدند که پیام رسان کودکان فیسبوک هر چه سریعتر به وضعیت “غیرفعال” در بیاید یا حداقل فضایی امن برای کودکان ایجاد کند. این در حالی است که شرکت فیسبوک بارها مدعی شده که فضای فیسبوک بسیار امن است و هیچ مشکلی ندارد.

در حال حاضر فیسبوک یک برنامه  پیامرسان ویژه کودکان کم سن و زیر 13 سال دارد، اما چرا اکنون بار دیگر موج اعتراضات علیه این برنامه داغ شده است. شاید علت اصلی این باشد که در یک گزارش جدید اعلام شده است که کودکان در این شبکه اجتماعی برای بازی های آنلاین خود از کارت های والدینشان هزینه می کنند آن هم بدون اطلاع پدر و مادرها.

 

پیش از این و در ماه ژانویه نیز کمپین حمایت از حقوق کودکان علیه “مسنجر کودکان و نوجوانان” به فیسبوک شکایت کرد و گفت که این برنامه با  تبلیغات رایگان خود می تواند منجر به افسردگی، عادت های ناسالم خواب و کاهش عزت نفس کودکان شود.

یک گزارش تحقیقاتی جدید نشان داد که فیسبوک  کودکان را به “تقلب دوستانه” تشویق می کند. یعنی برخی از توسعه دهندگان بازی بچه ها را تشویق می کنند که پول خود را بدون نیاز به اجازه والدین از حساب هایشان برداشت کنند.

 

سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای گفت: نرم افزار ویژه کودکان در سال 2017 منتشر شد و از طریق خانواده ها و کارشناسان حفظ حریم خصوصی و ایمنی برای محافظت از حریم خصوصی کودکان قابل بررسی است. ما طرفدار ایمنی کودکانیم و مسنجر کودکان یکی از امن ترین برنامه ها برای بچه هاست که می توانند از طریق آن برای ارتباط با خانواده و دوستان خود اقدام کنند.”

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار