194777
۱۰ بهمن ۱۳۹۷

برنده جایزه کتاب سال کاستا معرفی شد

هیات داوران جایزه ادبی «کاستا» از میان برندگان پنج بخش داستان، زندگی‌نامه، رمان نخست، شعر و کتاب کودک، این‌بار برنده بخش زندگی‌نامه را به عنوان برنده جایزه کتاب سال برگزید.

به گزارش کودک پرس ، «دختر مناسب» نوشته «بارت اوان هس» که در بخش زندگی‌نامه جوایز کاستا موفق به کسب جایزه شده بود در نهایت «جایزه کتاب سال کاستا» را نیز از آن خود کرد.

این کتاب روایتگر داستان واقعی زندگی دختری جوان در کشور هلند تحت اشغال نازی‌ها است که به صورت مخفی توسط خانواده‌ای بزرگ می‌شود. «دختر مناسب» در رقابت با برندگان بخش‌های بهترین رمان (آدم‌های معمولی نوشته سلی رونی)، بهترین رمان اول (اولین هاردکسل به قلم استوارت تورتون)، بهترین کتاب شعر (مجموعه شعرهای جنگی و تاریخی اطمینان‌ها به قلم جو مورگان) و بهترین اثر ادبیات کودک (جنگ اسکای لارک‌ها نوشته هیلاری مک‌کی) موفق به کسب جایزه سال کاستا شد.

سال پیش، «هلن دانمور» شاعر درگذشته برای دهمین مجموعه شعرش با عنوان «درون امواج» جایزه کتاب سال کاستا را به خود اختصاص داد. از زمان راه‌اندازی جایزه کتاب سال «کاستا» در سال ۱۹۸۵، این جایزه تاکنون ۱۱ بار به رمان، پنج بار به رمان نخست، هفت مرتبه به آثار زندگی‌نامه‌ای و هشت بار به مجموعه شعر تعلق گرفته است. در تاریخ ۳۱ ساله این جایزه، تنها دو بار جایزه کتاب سال به یک اثر در حوزه ادبیات کودک اعطا شده است که آخرین آن‌ها «درخت دروغ» نوشته «فرانسیس هاردینج» بود که دو دوره پیش به عنوان برنده معرفی شد.

 

جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در انگلیس است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در انگلیس و ایرلند براساس آن شناخته می‌شوند. این جایزه از سال ۱۹۷۱ کار خود را با عنوان جایزه ادبی «وایت برد» آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار