194768
۱۰ بهمن ۱۳۹۷

اهمیت لالایی‌ها چیست

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی نسبت به حفظ آثار ناملموس میراث فرهنگی همچون قصه‌گویی و لالایی‌ها تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، لیلا کفاش زاده در دوره آموزشی «میراث فرهنگی و فعالیت های کانون» که باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی، برگزار شد با بیان تعاریفی از میراث فرهنگی، به تشریح این مقوله به عنوان آثار مادی و معنوی به جامانده از گذشتگان پرداخت و اظهار داشت: میراث فرهنگی ملموس و ناملموس جایگاه مهمی در حفظ هویت ملی کودکان دارد.

 

این پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان با اشاره به میراث فرهنگی ملموس و ناملموس وجایگاه آن در تعریف هویت ملی به ارائه نمونه های موفق آموزش میراث فرهنگی به کودکان در موزه های داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

کفاش زاده با اشاره به تنوع گسترده و فراوان میراث فرهنگی در ایران بر حفظ آثار نا ملموس همچون قصه گویی که یکی از فعالیت های مهم و اثرگذار در مراکز کانون است تأکید کرد و نکاتی پیرامون راه های حفظ زبان، لهجه، گویش، قصه ها، لالایی ها، بازی ها و دست ساخته های متعدد اقوام مختلف ایران را به نسل آینده و همچنین معرفی این آثار به جهان یادآور شد.

وی در این دوره آموزشی بر نقش مربیان کانون در حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی اشاره کرد و بابیان این مطلب که بسیاری از فعالیت های کانون در حوزۀ آثار نا ملموس می گنجد اظهار امیدواری کرد که ارتباط گسترده بین کانون و پژوهشگاه میراث فرهنگ و گردشگری زمینه ساز ثبت این آثار ارزشمند باشد.

 

بررسی فعالیت هایی با مضامین میراث فرهنگی، معرفی آثار نا ملموس به کودکان و نوجوانان، از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار