194755
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مدیركل بهزیستی استان تهران خبر داد؛

آموزش به ۱۵۲ نوجوان در طرح مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد

مدیركل بهزیستی استان تهران از آموزش و مشاركت ۱۵۲ نفر در طرح «مانا» خبر داد و گفت: بصورت آزمایشی این طرح برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال دختر و پسر و در ۱۰ پایگاه سلامت اجتماعی آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌ها اجرا شده است.

به گزارش کودک پرس ، داریوش بیات نژاد در مراسم اختتامیه و تقدیر از فعالان این طرح گفت: با به عرصه آمدن تکنول‍وژی ها و رسانه های نوین تغییرات در عرصه فرهنگی و اجتماعی بسیار سریع شده و اگر دستگاه های فعال در این حوزه آمادگی نداشته و اقدامات لازم را انجام ندهند ممکن است آسیب های به وجود آماده بسیار بیشتر از فرصت ها باشد.

وی از آموزش و مشارکت 152 نفر در طرح «مانا» خبر داد و افزود: در تابستان سال 97 بصورت آزمایشی برای نوجوانان 13 تا 18 سال دختر و پسر و در 10 پایگاه سلامت اجتماعی استان تهران(گروه های همیار محلی) با همکاری مدیران پایگاه و یک نفر تسهیلگر طرح در محدوده شهرستان های تهران، شمیرانات، قدس و شهریار با موفقیت اجرا شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان تهران طرح مانا را بسیار اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: با توجه به جمعیت و پیچیدگی های موجود در استان تهران امکانات و اعتبارات ویژه ای نیاز است که در ابعاد کمی و کیفی این طرح گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه تاثیر پذیری نوجوانان و جوانان از یکدیگر بیشتر از افراد دیگر است افزود:  برای اثر بخشی بیشتر طرح ها و برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی از پتانسیل جوانان و نوجوانان برای ایجاد نشاط  و مشارکت اجتماعی بهره بگیریم.

بیات ن‍ژاد ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و  ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسات غیردولتی را از اهداف طرح بیان کرد و افزود: بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، می تواند موجب افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات شود.

 

بیات نژاد ادامه داد: محصول نهایی این طرح اجرای پروژه های نوجوانان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی است که اجرای پروژه ها توسط نوجوانان با حمایت گروه های حامی انجام گرفته است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار