194743
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر صومعه‌سرا:

عضویت ۳ هزار نفر در کانون پرورش فکری و کودکان صومعه‌سرا

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صومعه‌سرا دارای سه هزار عضو است، گفت: این کانون در زمینه عضوگیری و تمدید عضویت در استان گیلان رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش کودک پرس ، «فاطمه نوروزی» ظهر امروز(دوشنبه، 8بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در محل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت های ما رساندن ارزش‌های انقلاب اسلامی به کودک و نوجوان است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر صومعه‌سرا با بیان اینکه امسال دهه فجر مقارن با دهه فاطمیه شده و برنامه‌ها با محوریت این ایام تدارک دیده شده است، افزود: همزمان با آغاز ایام الله فجر هر روز در ۲ شیفت صبح و عصر دعوت از دانش‌اموزان مدارس و برنامه‌های مخصوص این ایام همچون معرفی وقایع و شخصیت‌های انقلاب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش یک سری از برنامه‌ها به صورت فراخوان به مدارس ارسال شده است، گفت: ارسال فراخوان کارت پستال سازی انقلاب به مدارس ابتدایی، نقاشی ایام انقلاب، فراخوان «اگر من آن روزها بودم…» به مدارس متوسطه اول، برگزاری کارگاه ادبی با موضوع دلنوشته به امام(ره) وشهدا و تجمیع این آثار در قالب کتابی با عنوان «کتاب انقلاب» توسط اعضای مرکز از جمله برنامه‌های این کمیته است.

 نوروزی، دعوت از روحانی فعال در حوزه کودک، برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، هنری و ادبی اعضای مرکز و معرفی کتاب‌های موجود در مرکز با محوریت انقلاب اسلامی و دیدار با خانواده معظم شهدا و اجرای مرحله دوم طرح سپاس را از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر شهرستان صومعه‌سرا عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تجلیل از ایثارگران و جانبازانی که در دوران انقلاب دانش‌آموز بودند، مسابقه قصه‌گویی دانش‌آموزان به میزبانی کانون با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و تجلیل از اعضای برگزیده مرکز در مسابقات کتابخوانی و علمی کشور از دیگر برنامه‌هاست.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر صومعه‌سرا با بیان اینکه امسال 2 عضو کتاب‌خوان از شهرستان صومعه‌سرا مقام کشوری کسب کردند، خاطرنشان کرد: از کلیه کودکان و نوجوانانی که در 10 ماهه نخست سال جاری در هر رشته‌ای مقام کسب کردند تجلیل می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صومعه‌سرا دارای سه هزار عضو است، اظهار کرد: از اول فرودین تا کنون عضویت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش داشته و 240 نفر عضو و 150 نفر تمدید عضویت انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صومعه‌سرا در زمینه عضوگیری و تمدید عضویت در استان گیلان رتبه نخست را کسب کرده است، افزود: امانت کتاب، روانخوانی و غصه گویی برای کودکان و نوجوانان سبب تاثیر مثبت در عضوگیری شده است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر صومعه‌سرا با بیان اینکه همه فعالیت‌های این کانون حول محور کتاب است، گفت: خوشنویسی، نقاشی، رباتیک، کامپیوتر و سفالگری بخشی از برنامه‌های این کانون برای کودکان و نوجوانان است.

نوروزی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان صومعه‌سرا جز نخستین مراکز در سطح کشور است که در تعامل با بنیاد ICDL  مدرک بین‌المللی ICDL  را به کسانی که در کلاس و آزمون کامپیوتر شرکت می‌کنند، اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه این کانون دارای 10 هزار جلد کتاب است، خاطرنشان کرد: 600 کودک و نوجوان 5 تا 16 سال در تابستان سال جاری در این کانون ساماندهی و از برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شدند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار