194702
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سارا عرفانی:

«دختر ماه» با هدف الگوسازی برای دختران نوجوان نوشته شد

نویسنده «دختر ماه» گفت: این کتاب به سفارش انتشارات مدرسه و با هدف الگوسازی برای دختران نوجوان نوشته شده است.

به گزارش کودک پرس ، سارا عرفانی درباره آخرین کتابش که با عنوان «دختر ماه» منتشر شده گفت: این کتاب نگاه داستانی به زندگی حضرت معصومه دارد و بیشتر برای نوجوانان نوشته شده اگرچه با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای بزرگسال هم جذاب خواهد بود.

وی اظهار کرد: این کتاب به سفارش انتشارات مدرسه نوشته شده است. این انتشارات مجموعه داستان جلدی درباره بانوان بزرگ تاریخ اسلام مثل حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، حضرت زینب (سلام‌الله علیها)، حضرت ام البنین (سلام‌الله علیها) و حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) دارد که «دختر ماه» اولین کتاب منتشر شده آن است.

این نویسنده با اشاره به اینکه این کتاب در سالروز میلاد حضرت معصومه به چاپ رسید، تاکید کرد: انتشارات مدرسه سعی دارد با چاپ کتاب‌هایی درباره بانوان اسلام برای دختران نوجوان الگوسازی کند.

وی درباره «دختر ماه» بیان کرد:، چون دو اتفاق تاریخی در تاریخ مستند بوده در این کتاب از زمان ازدواج امام موسی کاظم با مادر حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) تا شهادت وی را روایت کرده‌ام.

 

عرفانی درباره محدودیت‌هایی که در نگارش این کتاب با آن روبه‌رو شده گفت: از آنجا که اطلاعات خیلی کمی درباره حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) وجود داشت، سعی کردم از تمامی منابع موجود استفاده کنم، البته در حاشیه‌های زندگی حضرت هم از تخیل بهره گرفته‌ام.

 

وی درباره زبان کتاب هم اظهار کرد: از آنجا که کتاب برای قشر نوجوان نوشته شده، زبان کتاب چندان تاریخی نیست. این حضرت عالمه بودند و بر همین اساس هم می‌شد تا به مباحث علمی نیز پرداخت، اما چون قرار است کتاب‌ها مخاطب تخصصی نداشته باشد و مطالعه‌اش از حوصله مخاطب خارج نشود؛ زبان ساده و روان را برای آن انتخاب کردم و وارد مباحث تخصصی نشدم بلکه صرفا به اتفاقاتی که در زندگی وی روی داده پرداخته‌ام.

 

 

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار