194699
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد:

«تئاتر کوچک» در ۳۰ محله روستایی مازندران اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از تدوین ۱۰ برنامه شاخص در حوزه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: پروژه تئاتر کوچک در ۳۰ محله روستایی اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدعلی یزدان شناس با بیان اینکه ۱۰ برنامه شاخص در حوزه کودک و نوجوان پیش بینی و تدوین شده است؛ از اجرای پروژه « تئاتر کوچک » در ۳۰ منطقه روستایی محروم استان توسط هنرمندان کشوری  در استان خبرداد و اظهار داشت: این پروژه در چند مرحله انجام خواهد شد و تاکنون این نمایش  در سطح روستاهای شهر شیرگاه به اجرا درآمد که با استقبال کودکان ونوجوانان روستایی و خانواده‌ها همراه بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از تدوین و اجرایی شدن، برنامههای ۱۰۰روزه  فرهنگی و هنری کانون در استان خبر داد و افزود: برنامه عملیاتی ۱۰۰ روزه فعالیت‌های فوق العاده این کانون  در راستای تاکید استاندار مازندران ارایه و به استاندار مازندران تقدیم شد و برنامههای ۱۰۰ روزه این کانون با محوریت برنامه‌های شاخص فرهنگی، هنری و ادبی و رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و عدالت فرهنگی در استان اجرا می شود.

وی با اعلام برگزاری اولین جشنواره پویانمایی ویژه اعضای مراکز فرهنگی و هنری در استان گفت: آثار پویانمایی اعضای کانون پرورش فکری در قالب موضوع‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست و محیطی و … در این جشنواره به رقابت  با هم می پردازند.

 

به گفته یزدانشناس، اجرای «نمایش های عروسکی و صحنهایی» شاخص کشوری در استان و تدارک مقدمات برگزاری «اولین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان» ویژه مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران و هم‌چنین اکران فیلم سینمایی«ضربه فنی» ازتازه‌ترین تولیدات کانون پرورش فکری در دهه فجر از دیگر برنامه‌های شاخص ۱۰۰ روزه کانون پرورش فکری مازندران است.

مدیرکل کانون مازندران افزود: برگزاری جشن های چهل سالگی انقلاب در کلیه مراکز فرهنگی و هنری کانون، با رویکرد تبیین و ارائه خدمات کانون در طول چهل سال از انقلاب در ستاد استان و کلیه مراکز کانون در شهرستان‌ها از ویژه برنامه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

این مسوول از دیگر برنامه‌های ۱۰۰روزه کانون به «مهرواره بازی های بومی و محلی» در سطح مراکز فرهنگی و هنری کانون اشاره کرد و افزود: این برنامه با هدف حفظ و انتقال فرهنگ و بازی‌های بومی محلی به نسل کودک ونوجوان صورت می پذیرد.

یزدان شناس در ادامه این گزارش در خصوص  تولید ۲۶ قسمت برنامه ترکیبی تلویزیونی با مشارکت سیمای مرکز مازندران سخن گفت و بیان کرد: این برنامه شامل؛ نمایش ، گفتگوی با کودکان موفق، معرفی کتاب کودکان و نوجوانان است . هم‌چنین تولید ۲۶ قسمت برنامه قصه گویی تلویزیونی» با موضوع؛ «قصه های انقلاب» بخشی  دیگر از این  برنامه است.

 

وی در ادامه این گزارش یادآور شد: تولید ۱۳ قسمت برنامه مستند تلویزیونی با موضوع، کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان ویژه دستآوردهای انقلاب در رسیدگی به روستاها خصوصا روستاهای محروم از خدمات فرهنگی با مشارکت صدا و سیمای مازندران از دیگر برنامه‌های این کانون در حوزه تولید برنامه است.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار