194645
۰۹ بهمن ۱۳۹۷

واگذاری ۹ کودک فاقد سرپرست قانونی به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی

سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۹ کودک مجهول‌الهویه و فاقد سرپرست قانونی پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، هدی حقیقی اظهار کرد: در حال حاضر 174 نفر از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان ونوجوانان حمایت و نگهداری می‌شوند.

وی افزود: فعالیت در زمینه ترخیص56 نفراز فرزندان مراکز  در قالب شناسایی خانواده‌ها واقوام دارای صلاحیت به منظور جلوگیری از اقامت درازمدت فرزندان در مراکز و اجتناب از ورود ناخواسته فرزندان در مراکز و تقویت زمینه‌های استمرار زندگی آنان در خانواده از اقدامات حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین است.

 

سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: 9 کودک  مجهول‌الهویه و فاقد سرپرست قانونی پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی واگذار شده‌اند.

حقیقی به ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده‌های فرزند خواندگی اشاره و اضافه کرد: از 21 کودک ونوجوان معلول و بیمار خاص بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز حمایت و نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به جلب مشارکت‌های مردمی در جهت حمایت مادی ومعنوی از فرزندان خاطرنشان کرد:از 263 فرزند نگهداری شده نزد خانواده واقوام ( امدادبگیران ) حمایت مادی ومعنوی می‌شود.

 

این مسئول اذعان کرد: قرارداد با پنج کلینیک مددکاری در قالب طرح برنامه مراقبت از فرزندان نزد خانواده از طریق مراکز غیر دولتی  قرارداد منعقد شده و واگذاری 207پرونده فرزندان امدادبگیر به آنان درجهت ارائه خدمت‌رسانی به این فرزندان صورت گرفته است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: بررسی فرزندان مراکز در خصوص بیماریهای پرخطر نظیر ایدز وهپاتیت،  اجرای طرح مراقب مشارکتی کودکان (مشک)و پرداخت شهریه کامل دانشجویان  تحت سرپرستی وهمچنین کمک  هزینه دانشجویی از دیگر اقدامات حوزه معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین است.

حقیقی ادامه داد: بازدید ونظارت مستمر کارشناس شبه خانواده استان قزوین از شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان به منظور ارزشیابی و رسیدگی بر وضعیت فرزندان وپرسنل ومراکز ورفع مشکلات موجود  انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح سرپرست داوطلب در قالب حمایت از فرزندان وافتتاح دفتر چه حساب پس‌انداز برای آنان اشاره و بیان کرد: ساماندهی اوقات فراغت فرزندان با نظرسنجی از فرزندان با توجه به علایق و نیازهای آنان و ثبت‌نام فرزندان در کلاس‌های فنی وحرفه‌ای جهت ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای آنان صورت می‌گیرد.

 

این مسؤول افزود: از مبلغان و روحانیون حوزه علمیه جهت تقویت اعتقادات مذهبی فرزندان استفاده شده و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی جهت بالا بردن سطح دانش پرسنل برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: جهیزیه برای فرزندانی که شرایط ازدواج برای آنان مهیا شده، با پرداخت کمک‌های موردی وکمک خیرین سازمان بهزیستی تهیه شده است.

حقیقی اضافه کرد:  151 نفر از فرزندان تحت سرپرستی درقالب بیمه عمر و پس‌انداز بیمه ایران تحت پوشش قرار داده است.

 

وی به پرداخت  سه میلیارد و 413 میلیون و 802 هزار و 203 ریال یارانه به مراکز وموسسات خیریه درقالب کمک هزینه نگهداری فرزندان در مراکز اشاره و اذعان کرد: بیش از هشت میلیارد و 304 میلیون ریال  به فرزندان نگهداری شده نزد خانواده درقالب کمک هزینه نگهداری کودکان ونوجوانان درخانواده پرداخت شده است.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار