194639
۰۹ بهمن ۱۳۹۷

جنگ علیه یمن جان بیش از صد هزار کودک یمنی را گرفت

منابع وابسته به وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن خبر دادند تداوم جنگ ائتلاف زیر نظر عربستان علیه کشور در کنار ادامه حملات به مناطق مختلف و مشکلات ناشی از محاصره ، جان بیش از صد هزار کودک یمنی را گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس اين گزارش، تقویت حمایت های بازدارنده و آموزش زودهنگام کودکان یمنی علیه خشونتِ ناشی از جنگ، نام همایشی مشورتی است که سازمان های محلی و بین المللی با هماهنگی دولت در صنعا برگزار کرده اند.
یکی از دست اندرکاران این همایش هدف از برگزاری آن را آموزش به کودکان دانستند تا بدانند در مواقع خطر چگونه از خود دفاع کنند. تاکنون بیش از صد هزار کودک یمنی در جنگی که ائتلاف سعودی علیه این کشور به راه انداختو همچنین در اثر تداوم محاصره، شیوع بیماری ها، ممنوعیت سفر و کمبود دارو، به شهادت رسیده اند.

علی صالح تیسیر معاون وزیر حقوق بشر در دولت نجات ملی در صنعا گفت: محاصره کامل کشور و ناتوانی ما در انتقال کودکان به مراکز درمانی خارج از کشور موجب شد تا بیش از صد هزار کودک جان دهند.

نقض حقوق کودکان از جانب ائتلاف سعودی، بسیار نامحدود است به همین منظور به نظر می رسد برگزاری همایش آموزشی، آخرین خط دفاعی است که با ادامه جنگ و در سایه سکوت جهان، کودکان یمنی بدان پناه برده اند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار