194630
۰۹ بهمن ۱۳۹۷

کمیته امداد از ۱۸۴۰ کودک دچار سوءتغذیه حمایت می‌کند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۴۰ کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه از حمایت تغذیه‌ای این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد کاظمی اظهار داشت: یکی از فعالیت های کمیته امداد شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه است که این کار توسط واحد بهداشت و درمان انجام می شود تا پس از بررسی وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده، خدمات و کمک های لازم به آنها انجام شود.
وی با بیان اینکه کمک های کمیته امداد به این کودکان به صورت سبد غذایی است، افزود: تهیه سبد غذایی در قالب ارائه کارت خریدی که در اختیار خانواده ها قرار می گیرد، انجام تا آنها بتوانند اقلام مورد نیازی که برایشان تعریف شده (مواد لبنی و پروتئینی) را از فروشگاه های منتخب خریداری کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: از اول امسال تا پایان آذر، 16 میلیارد و 379 میلیون ریال در قالب کمک به تامین سبدهای غذایی به خانواده هایی که کودکان زیر پنج سال و دارای سوء تغذیه دارند، هزینه شده است.
وی گفت: امسال همچنین برای کمک به رفع سوء تغذیه 620 نفر از سایر گروه های هدف که زیر پوشش این نهاد هستند از جمله سالمندان، 242 میلیون ریال در قالب سبد غذایی کمک شده است.
کاظمی کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار شیرده را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و افزود: در سال جاری 50 نفر از مادران شیرده زیر پوشش این نهاد خدمات درمانی به میزان 450 میلیون ریال دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: در راستای ارائه خدمات حمایتی دیگر به افراد سالمند زیر پوشش این نهاد امسال یک میلیارد و 645 میلیون ریال برای کمک به 121 نفر هزینه شده است.

در حال حاضر 150 هزار نفر در قالب 75 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار