194627
۰۹ بهمن ۱۳۹۷

غربالگری اضطراب ۲هزار و ۵۰۰ کودک در خراسان جنوبی

امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کودک در خراسان جنوبی زیر پوشش طرح غربالگری اضطراب قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، مدیر کل بهزیستی استان گفت: تاکنون 2 هزار و 500 کودک در 100 مهدکودک شهرستان های بیرجند، قائن، طبس، بشرویه، زیرکوه و فردوس از ابتدای مهر غربالگری شدند.

عرب نژاد، با بیان اینکه از این تعداد 273 نفر نیاز به درمان اختلال اضطراب داشتند، افزود: 99 درصد از این کودکان، با مراجعه به مراکز درمان، با روش های شناختی رفتاری، درمان شدند و فقط یک درصد به دارو درمانی نیاز داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون تحلیلی راجع به این طرح انجام نشده و درصد دقیقی از کودکان مضطرب موجود نیست، گفت: امسال  هزار و  100 کودک در 40 مهدکودک بیرجند زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی استان از اجرای مجدد طرح غربالگری اضطراب کودکان بین 5 تا 6 سال در مهدهای کودک از دی تا فروردین 98 خبرداد و افزود: هدف از اجرای آن، تشخیص اختلالات اضطراب دوران کودکی است که منجر به اختلالات روانی در بزرگسالی همچون افسردگی می شود.

 

عرب نژاد با بیان اینکه امسال برای اولین بار تیم های نظارت کشوری همراه با تیم نظارت استان متشکل از کارشناسان مراکز درمانی با هدف تحلیل تعیین سطح اضطراب در کشور، اجرای طرح در استان ها را بررسی و بازدید می کنند، گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان، از سال 93 به صورت آزمایشی در تهران و خراسان جنوبی آغاز شد و اکنون در تمام کشور اجرا می شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار