194624
۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

نگاه خانواده‌ها در رفع مساله کودک همسری مهم است

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مرتفع شدن مساله کودک همسری نگاه خانواده مهم بوده و باید از لحاظ قانونی ابزاری ایجاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، آذر صفایی نیا در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان با بیان اینکه طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی در سالجاری تاکنون فوتی در حوزه زنان باردار در این استان وجود نداشته است، افزود: در دولت تدبیر و امید توجه و حساسیت و ظرفیت خوبی برای بانوان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد حوزه بانوان از حمایت‌های خوب استاندار و معاونین وی برخوردار شدند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از جمعیت این استان را دختران و زنان تشکیل می‌دهند که بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر است.

صفایی نیا عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه بانوان این استان رسیدن به اصل خود باوری، اطلاعات و آگاهی است.

وی گفت: اگر آگاهی و خودباوری وجود داشته باشد و باور کرد که توانمند هستیم بزرگترین پشتوانه را خواهیم داشت.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حمایت‌های مقام معظم رهبری، دولت و نظام جمهوری اسلامی از بانوان روز به روز پر رنگ تر می‌شود.

صفایی نیا بیان کرد: ما در حال حاضر شرایط خوبی از نظر بهداشت بانوان در استان نسبت به سالهای قبل داریم تا جایی که طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی در سالجاری تاکنون فوتی در حوزه زنان باردار در این استان وجود نداشته است.

وی افزود: برخی از مناطق کم برخوردار ما از یک سری امکانات کمتر اعم از مراکز بهداشتی و راه برخوردار هستند که آنها را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حال حاضر روستایی که حتی یک دانش آموز دارد از مدرسه برخوردار است اما رسیدن به آن ایده آل زمان بر است که برای رسیدن به آن حوصله می‌خواهد.

 

صفایی نیا در خصوص مسئله کودک همسری اضافه کرد: در این راستا نگاه خانواده مهم بوده و باید از لحاظ قانونی ابزاری ایجاد کرد تا این موضوع مرتفع شود که در این راستا معاونت زنان ریاست جمهوری با تمام توان از تمام ارگان‌ها و نهادها در حال کمک گرفتن است اما تنها این اقدام شرط لازم و کافی برای کودک همسری نیست.

وی گفت: اگر قانون در این رابطه باشد اما خانواده و یا قوم و طایفه به این باور نرسند که این اقدام اشتباه است، منجر می‌شود که با یک درصد بالایی از آمار ازدواج پنهانی که خطرناک بوده روبرو شویم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس در خصوص کودک همسری باید در دو زمینه قانونی و فرهنگی خانواده‌ها فعالیت کرد.

صفایی نیا عنوان کرد: در قبل از انقلاب دختران این استان زیر ۱۰ سال و بدون از تحصیلات ازدواج می‌کردند و کمتر خانواده‌ای وجود داشت که تحصیلات دخترانش برایشان حائز اهمیت شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کهگیلویه و بویراحمد دختری بدون تحصیل نبوده مگر مشکل مسافت را داشته و حداقل تحصیلات دختران استان تحصیلات دانشگاهی است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار