194605
۰۹ بهمن ۱۳۹۷

پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در مدارس گنبد آغاز شد

مرحله شهرستانی پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوره اول، صبح امروز (دوشنبه) با حضور مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در مدارس این شهرستان آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در دبیرستان دخترانه فرزانگان دوره اول شهر گنبدکاووس برگزار شد، از بخش های شش گانه این رویداد علمی – مهارتی شامل دست سازه ها، پژوهش، فعالیت های آزمایشگاهی، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و بازارچه کارآفرینی دانش آموزان این واحد آموزشی بازدید شد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم با قدردانی از حضور پرشور دانش آموزان این شهرستان در جشنواره نوجوان خوارزمی، گفت: این رخداد علمی – مهارتی فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و به فعلیت رساندن ایده های خلاقانه آنان و نیز مهارت و حرفه آموزی در کنار درس است.

فرج الله رزاقی افزود: برای رشد و پشرفت علمی، دانش آموزان باید با استفاده از تجربه گذشتگان و امکانات فعلی کشور و نیز با نگاهی به آینده، ایده های خود را اجرایی نمایند.
وی اضافه کرد: گنبدکاووس در مقطع متوسطه دوره اول افزون بر 16 هزار دانش آموز در 124 آموزشگاه دارد که در مرحله شهرستانی این جشنواره، همه دانش آموزان شرکت می کنند.
رزاقی تصریح کرد: سال گذشته دانش آموزان گنبدی در دو محور فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه کارآفرینی رتبه دوم استان و در رشته زبان انگلیسی نیز رتبه دوم کشور را به دست آوردند.

وی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، ایجاد فرصت های رشد علمی برای دو قشر دانش آموز و دانشجو را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و برلزوم حضور گسترده و پرشور جامعه فرهنگیان و دانش آموزان در مراسم های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، کارشناس مسئول آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم گفت: این استان افزون بر 77 هزار دانش آموز در متوسطه دوره اول دارد که هر دانش اموز می تواند در یک تا چند محور جشنواره شرکت نماید.

امین کوهساریان افزود: دانش آموزان گلستانی پارسال در هر 6 محور جشنواره خوارزمی موفق به کسب رتبه شدند که در دو محور بازارچه و آزمایشگاه رتبه اول، ادبیات فارسی و زبان خارجه رتبه دوم و در محور دست سازه ها و پژوهش نیز رتبه سوم کشور را به دست آوردند.
وی اضافه کرد: مرحله شهرستانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی از امروز تا 20 اسفند امسال، مرحله استانی در اردیبهشت سال 98 و مرحله کشوری نیز که به میزبانی اصفهان برگزار می شود، تیر ماه سال آینده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان، کیفیت بخشی بر فرایند یاددهی، یادگیری و فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها، کارآفرینی، توجه به محیط زیست و مساله آب و تنوع بخشی به محیط های یادگیری از اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی است.
همچنین در این مراسم از سه دانش آموز دبیرستان دخترانه فرزانگان گنبدکاووس که سال قبل در جشنواره نوجوان خوارزمی موفق به کسب رتبه دوم ‘زبان انگلیسی’ شدند، با اهدای هدایایی تجلیل شد.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر 77 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم دارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار