194596
۰۹ بهمن ۱۳۹۷

بیش از ۱۷۰ فرزند بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۷۹ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری کودک و نوجوان و شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا وارثی با اشاره به عملکرد دفتر امور کودکان بهزیستی اظهار داشت:کودکان ونوجوانان فاقد سرپرستی موثر و قانونی جامعه هدف این دفتر بوده و اهداف همچون تربیت و پرورش کودکان ونوجوانان موفق از طریق ارتقاء توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: با حمایت‌های این دفتر 174 فرزند بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری کودک و نوجوان و شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند که اخیرا اقدامات لازم جهت ترخیص 56 کودک دارای صلاحیت اقوام و بازگشت به خانواده صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: دفتر امور کودکان با فعالیت حول امور شبه خانواده، ماموریت‌هایی همچون تربیت، پرورش و ارتقا توانمندسازی کودک و نوجوان بر اساس الگوی اسلامی در ایران را بر عهده دارد.

 

وی افزود: 151 نفر از فرزندان تحت سرپرستی در قالب بیمه عمر و پس‌انداز بیمه ایران تحت موشش بوده و 3 میلیارد و 413 میلیون ریال نیز به عنوان یارانه جهت نگهداری از فرزندان به مراکز و موسسات خیریه پرداخت می‌شود.

وارثی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده‌های فرزند خواندگی، پرداخت شهریه کامل دانشجویان تحت سرپرستی وهمچنین کمک هزینه دانشجویی، جلب مشارکت‌های مردمی به منطور حمایت مادی و معنوی از فرزندان و بررسی فرزندان مراکز در خصوص بیماری‌های پرخطر همچون ایدز و هپاتیت و غیره، ثبت نام فرزندان در کلاس‌های فنی وحرفه‌ای جهت ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای آنان و پرداخت کمک هزینه اشتغال، ازدواج، سیسمونی و غیره به فرزندان تحت سرپرستی از جمله اقداماتی است که توسط سازمان بهزیستی ارائه می‌شود.

وی گفت: در این مراکز 21 کودک و نوجوان معلول و بیمار خاص بی سرپرست و بد سرپرست نگهداری شده و 263 فرزند نزد خانواده امدادبگیران نیز از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌ می‌برند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار